الگو بودن حضرت زهرا(س) مختص به زنان نیست/ معرفی كتاب سال «ریحانةالنبی»
کد خبر: 3790426
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی:

الگو بودن حضرت زهرا(س) مختص به زنان نیست/ معرفی كتاب سال «ریحانةالنبی»

گروه اجتماعی ــ مرجع تقلید شیعیان با تأكید بر اینكه باید از برگزاری همایش ملی «ریحانةالنبی» بیشترین استفاده را در تبیین جایگاه زن ببریم، گفت: باید به این امر توجه شود که حضرت زهرا(س) خود به تنهایی یک امت است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی مرکز اسلامی فاطمیه(س)، در آستانه برگزاری همایش ملی «ریحانةالنبی»، جمعی از هیئت امنای این همایش با آیات عظام جوادی‌آملی و صافی گلپایگانی در شهر مقدس قم دیدار كردند.
آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی، مرجع تقلید شیعیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری سالانه همایش ریحانةالنبی خطاب به مسئولان برگزاری این همایش گفت: چون در زمینه معرفی حضرت زهرا(س) یک گام جامع برداشتید، این تلاش شما از مرزهای ملی و منطقه‌ای خواهد گذشت و بین‌المللی خواهد شد؛‌ وقتی از وحی و عقلانیت وحیانی سخن به میان می‌آید این سخن می‌تواند جهانی شود.
وی ضمن تأکید بر جایگاه بانوی بزرگ اسلام و زنان در فرهنگ دینی و قرآنی گفت: کسی اجازه حرف زدن درباره زن و مقام او را دارد که او را آفریده باشد و وقتی به کلام خدا مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که خداوند در قرآن نمی‌گوید حضرت مریم(س) نمونه زنان خوب است بلکه می‌گوید نمونه مردم خوب است که این حرف باید جهانی شود.
آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی با اشاره به اینکه این جامعه را عاطفه می‌گرداند، افزود: زن صاحب این ویژگی است و صله ارحام که مورد تأکید دین قرار گرفته براساس عاطفه مادر بنا شده چراکه رحامت از مادر است.
این مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: خداوند این هنر را به زن داده که رحامت و صله رحم از راه او سامان پذیرد، پس زن این عظمت و جلال را دارد و بنابراین باید از برگزاری این همایش بیشترین استفاده در تبیین این مسائل برده شود و به این امر توجه شود که حضرت زهرا(س) خود به تنهایی یک امت است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالواحد موسوی‌لاری، رئیس هیئت مؤسس مرکز اسلامی فاطمیه(س) نیز در دیدار با آیت‌الله جوادی‌آملی ضمن ارائه گزارشی درخصوص برگزاری 2 دوره همایش ریحانةالنبی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) نماد راستین نبوت، امامت و ولایت است و تأسی به ایشان و شناخت ویژگی‌های شخصیتی، تاریخی و تأثیر شخصیتشان در دنیای اسلام و تشیع غیرقابل انکار است.
وی افزود: برگزاری سالانه همایش ملی ریحانة‌النبی در ایام مبارک تولد ایشان(هشتم اسفند) بهانه‌ای است برای شناختن و شناساندن شخصیت این بانوی بزرگ اسلام است.
موسوی‌لاری اظهار كرد: در این دوره علاوه بر جایزه ادبی ریحانه و برنامه‌های شب شعر و داستان ریحانه و سخنرانی علمی و جشن‌های مردمی، کتاب سال ریحانةالنبی نیز انتخاب می‌شود و از این پس در هر سال به بهترین کتابی که پیرامون زندگی و سیره و شخصیت ایشان منتشر می‌شود جایزه ویژه‌ای تعلق خواهد گرفت.
رئیس هیئت مؤسس مرکز اسلامی فاطمیه(س) یادآور شد: به‌دنبال این هستیم تا در سال‌های آتی این جایزه را در 2 بخش ملی و جهانی اهدا کنیم.
آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، مرجع تقلید شیعیان نیز در دیدار با اعضای هیئت امنای همایش ملی «ریحانةالنبی» گفت: قطعاً از برگزاری این همایش خجسته بیش از هر کس فرزند ایشان حضرت امام زمان(عج) خشنود خواهند شد.
وی اظهار کرد: پرداختن و توجه کردن به زندگی ویژه حضرت زهرا(س) پرداختن به گوهر دین مبین اسلام و دردانه پیامبر(ص) است و من از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش ملی قدردانی می‌کنم.
انتهای پیام

captcha