عروسی متفاوت با ساقدوش های خاص
کد خبر: 3790428
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

عروسی متفاوت با ساقدوش های خاص

مراسم عروسی آنها متفاوت تر از هر مراسم ازدواجی است. ساقدوش هایشان هم خاص است. میهمانان زیادی هم به این عروسی دعوت شده اند. هدیه آنان دعای خیر است که بدرقه زندگی زوج ها می کنند.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: زیباترین تالار را برای برگزاری جشن ازدواج در نظر گرفته اند. ساقدوش هایشان هم خاص است. ساقدوش ها هم خاص همین تالار هستند. هر کسی نمی تواند، وارد این تالار شود. مگر اینکه صاحب تالار بخواهد. مراسم ازدواجشان در عین خاص بودن، ساده و رایگان است اما سالیان سال در ذهن ماندگار می ماند.

در این تالار جمعیت عروس و داماد زیادی به چشم می خورد. چادر های سفید بر سر کرده اند، با داماد هایی که برخی کت و شلوار پوشیده برخی ها هم ترجیح داده اند تا با لباس محلی در مراسم عروسی خود حضور یابند.

مراسم عروسی آنها متفاوت تر از هر مراسم ازدواجی است. میهمانان زیادی هم به این عروسی دعوت شده اند. هدیه آنان دعای خیر است که بدرقه زندگی زوج ها می کنند. این تالار عروسی خاص،  حرم مطهر است و صاحب تالار امام رئوف.

ساقدوشان آن ها خادمین امام رضا(ع) هستند که با گرفتن  اسپند و شمع در دست هایشان از زوج های خوش اقبال استقبال و آنان را همراهی می کنند. میهمانانشان هم زائرین امام هشتم (ع) هستند.  مراسم عروسی پُر از معنویت در زیر سایه امام رضا (ع) برگزار می شود.

یکی از زوج ها اهل استان سیستان و بلوچستان هستند. فاطمه 17 سال دارد که به عقد محمد در آمده است او به خبرنگار شبستان می گوید: احساس خیلی خوبی  است که مراسم ازدواج زیر سایه امام رضا(ع) برگزار می شود.

او بیان می کند: اهل سیستان و بلوچستان هستیم. هزینه برگزاری عروسی را نداشتیم. خانواده هایمان تحت پوشش کمیته امداد هستند. یک روز از کانون آستان قدس که در استانمان وجود دارد تماس گرفتند و اعلام کردند که می خواهند جشن ازدواج در حرم مطهر را بگیرند که خیلی خوشحال شدیم. این بهترین هدیه ازدواجمان بود.

 

 

سعید و زهرا اهل قم هستند، آن ها دانشجو بودند، با یکدیگر ازدواج کردند و بضاعت مالی برای برگزاری جشن ازدواج ندارند. برای اولین بار است که به مشهد مقدس تشرف می شود. امام رضا(ع) در بهترین زمان آن ها طلبیده است.

 

برگزاری جشن ازدواج زوجین محروم در حرم مطهر

در همین باره «میرنامی» از مرکز بانوان آستان قدس رضویی به خبرنگار شبستان می گوید: آستان قدس رضویی طرحی با عنوان «همسایه» را اجرا می کند. این طرح ویژه زوجین محروم است. کانون های ما در استان های مختلف این زوج ها را شناسایی می کنند و مراسمی در حرم مطهر برای آنان برگزار می شود.

برای نمونه پذیرای زوج ها از استان قم، خراسان شمالی و  سیستان و بلوچستان بودیم. تعداد 250 نفر از زوج ها دعوت شدند. سه روز در زائر سرا از آنها پذیرایی شد.  برگزاری جشن ازدواج، حرم گردی و بازدید از موزه ها، برگزاری دوره های مهارت زندگی و مشاوره خانواده از برنامه هایی بود که برای این زوج ها داشتیم.

زوج هایی هستند که میلیون ها تومان برای برگزاری یک مراسم عروسی در یک شب هزینه می کنند، ساقدوش اجاره می کنند، به گرانترین آرایشگاه را می روند ودر متجمل ترین تالار عروسی جشن می گیرند اما شاید آرامشی که زوج های کم بضاعت زیر سایه امام رئوف داشته اند را نداشته باشند.

انتهای پیام

captcha