کمپین آگاهی‌بخشی سرطان میان مسلمانان انگلیس
کد خبر: 3790435
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

کمپین آگاهی‌بخشی سرطان میان مسلمانان انگلیس

گروه بین‌الملل ــ شورای مسلمانان بریتانیا با مشارکت انجمن پزشکی اسلامی این کشور، برای بالابردن آگاهی عمومی جوامع اسلامی درباره بیماری سرطان، کمپینی را راه‌اندازی کرده‌ است.‌

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای مسلمانان بریتانیا؛ سه سازمان مستقر در انگلستان، برای افزایش آگاهی عمومی مسلمانان این کشور در جهت مقابله با بیماری سرطان، دست به راه‌اندازی یک کمپین مشترک زده‌اند.

انجمن پزشکی اسلامی پزشکی بریتانیا (BIMA)، با همکاری سازمان تحقیقات سرطان این کشور (CRUK) و شورای مسلمانان بریتانیا (MCB)، امسال نیز سلسله سخنرانی‌هایی را از آغاز ماه جاری میلادی در مراکز اسلامی و مساجد و شبکه‌های رادیویی آغاز کرده‌اند تا اهمیت تشخیص به موقع سرطان را به مخاطبان یادآوری کنند.

در کمپین سال گذشته، 30 سخنرانی در سراسر بریتانیا انجام شد و امسال انجمن اسلامی پزشکی بریتانیا قصد دارد تا مخاطبان بیسشتری را در این برنامه پوشش دهد.
 
دکتر «ارشد لطیف» عضو انجمن پزشکی اسلامی می‌گوید: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد پایش سرطان در بین جوامع مسلمان به طرز نگران‌کننده‌ای پایین است و این در حالی است که می‌دانیم آمار سرطان رو به افزایش است.
 
وی می‌افزاید: ضروری است که جوامع مسلمان را تشویق کنیم تا در زمینه محافظت از سلامت خود فعالتر باشند، دلایل مشارکت پایین جامعه را دریابند و به دغدغه‌هایی که درباره آزمایش‌ها و مراحل پایش وجود دارد، پاسخ دهند. این پایش‌ها بویژه برای زنان اهمیت بیشتری دارد.

«هارون خان» دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا می‌گوید: این شورا مفتخر است که از انجمن پزشکی اسلامی و سازمان تحقیقات سرطان در این طرح مهم حمایت می‌کند.
 
انتهای پیام
captcha