برابری آموزشی از برکات انقلاب است
کد خبر: 3790442
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

برابری آموزشی از برکات انقلاب است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان گفت: در دوران پیش از انقلاب، تبعیض فاحشی میان فرصت‌های تحصیلی دختران و پسران وجود داشت، به‌طوری که اغلب دختران از نعمت تحصیل محروم بودند، اما امروز نرخ تحصیل دختران با پسران برابر است.

برابری آموزشی از برکات انقلاب است

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: یکی از برکات انقلاب، اهمیت دادن به امر تحصیل و ایجاد فرصت‌های آموزشی برابر برای همه گروه‌ها و از میان رفتن تبعیض‌های جنسیتی و منطقه‌ای بوده است.
وی اظهار کرد: در دوران پیش از انقلاب، تبعیض فاحشی میان فرصت‌های تحصیلی دختران و پسران وجود داشت، به‌طوری که اغلب دختران از نعمت تحصیل محروم بودند، اما امروز نرخ تحصیل دختران با پسران برابر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: اسلام تحصیل علم را یک فریضه می‌داند، به همین دلیل در انقلاب اسلامی، فرصت تحصیل برای همه فراهم شد و مسئولان تلاش کردند شرایط به‌گونه‌ای مهیا شود که هیچ مانعی بر سر راه تحصیل علم و سوادآموزی افراد نباشد.
وی با اشاره به اینکه ترویج علم از ابتدای پیروزی انقلاب همواره مورد توجه مسئولان بوده است، بیان کرد: نرخ باسوادی در سیستان و بلوچستان‌ تا پیش از انقلاب، 29 درصد بود، اما امروز به 95 درصد رسیده است.
نخعی اظهار کرد: همچنین در ابتدای انقلاب نسبت معلم‌های زن به مرد، ۲۰ به ۸۰ بود، اما امروز بیشتر معلمان زن هستند به طوری که در سیستان و بلوچستان، ۵۳ درصد معلمان بانو و ۴۷ درصد آقا هستند.

انتهای پیام

captcha