همایش تجليل از نخبگان زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3790669
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

همایش تجليل از نخبگان زنجان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری همایش تجليل از نخبگان و مستعدين استان زنجان خبر داد و گفت: در این برنامه از ۴۰ شرکت دانش‌بنیان تجلیل می‌شود.

همایش تجليل از نخبگان زنجان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر جنتی امروز ۲۷ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن تاکید به توسعه سنت حسنه وقف در نیازهای روز جامعه اظهار کرد: ارتقای سهم وقف در علم و فناوری در کشور سرمایه گرانقدری است که باید آن را قدر بدانیم.
وی همچنین از وجود دانشگاه‌های موقوفه در کشور خبر داد و گفت: باید از وجود چنین سرمایه‌هایی در کشور استفاده شود؛ چراکه پیشرفت کشور به واسطه رشد علم و دستاوردهای فناورانه حاصل می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه وقف سرمایه‌ای بین نسلی است که منابع آن به همه نسل‌ها می‌رسد، اضافه کرد: برای مثال یک موقوفه در کشور مربوط به ۱۲ قرن پیش است که حداقل بیش از ۱۵۲ نسل از آن استفاده کردند.
جنتی با اشاره به اینکه عواید وقف به همه دستگاه‌ها و نهادها رسیده است، گفت: وقف به عنوان حکم الهی در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه داشته باشند.
وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای کمک به شرکت‌های دانش بنیان حمایت از آنها را در دستور کار قرار داده است، اضافه کرد: برای این افراد به مدت دو ترم در قالب ماهیانه کمک هزینه تحصیلی تحقیقاتی و پژوهشی از محل موقوفات در نظر گرفته می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای حمایت از این شرکت‌ها مراسم تجلیل از نخبگان و مستعدین استان زنجان با حضور معاون توسعه و پشتیبانی سازمان اوقاف و معاون بنیاد ملی نخبگان روز ۲۸ بهمن در سالن همایش جهاددانشگاهی با سخنرانی استاندار و امام جمعه و تجلیل از فعالین برگزار خواهد شد، افزود: در این برنامه از ۴۰ نفر تجلیل می‌شود..
انتهای پیام
captcha