مغفول ماندن نیازهای بانوان به جامعه صدمه می‌زند
کد خبر: 3790685
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

مغفول ماندن نیازهای بانوان به جامعه صدمه می‌زند

گروه اجتماعی ــ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای اینکه بانوان بتوانند به‌درستی نقش کلیدی خود را ایفا کنند، نیازمند آن هستیم که مشکلات و دغدغه‌های آنان را بشناسیم و رفع کنیم؛ مغفول ماندن نیازهای بانوان به پیکره جامعه صدمه می‌زند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان شب گذشته، 27 بهمن‌ماه در نشست هم‌اندیشی با بانوان مدیر و فعالان سیاسی و اجتماعی استان، گفت: امروزه کسی نیست که منکر نقش تأثیرگذار بانوان در جامعه باشد؛ بانوان 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و یک ظرفیت بزرگ محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: بانوان چه در نقش همسر و چه در نقش مادر، محور کانون خانواده هستند و از آنجایی که هر گونه تغییر در جامعه از تغییر در این نهاد بنیادی شروع می‌شود، می‌توان به اهمیت نقش این قشر از جامعه پی برد.
استاندار اظهار کرد: برای اینکه این قشر از جامعه بتواند به‌درستی نقش کلیدی خود را ایفا کند، نیازمند آن هستیم که مشکلات و دغدغه‌های آنان را بشناسیم و رفع کنیم؛ مغفول ماندن نیازهای بانوان به پیکره جامعه صدمه می‌زند و مشکلات زیادی به بار می‌آورد.
وی افزود: بانوان حق دارند که به مشکلات آنان رسیدگی شود؛ حق دارند که در جامعه مشارکت فعال داشته و به‌عنوان مدیر نیز ایفای نقش کنند؛ اگر به زنان امید ندهیم، مردان نیز برای ادامه کار امیدی نخواهند داشت.
موهبتی با اشاره به اینکه نباید برای حضور بانوان در جامعه هیچ محدودیت و ممنوعیتی وجود داشته باشد، بیان کرد: البته حضور زنان در اجتماع باید با اصولی همراه شود که هم شأن آنان و هم منزلت نهاد خانواده حفظ و همچنین شرع و قانون نیز در این زمینه رعایت شود.
وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی به حضور فعال و تأثیرگذار زن در جامعه کمک بزرگی کرد؛ تا پیش از انقلاب، به زن به‌عنوان یک کالای تبلیغاتی نگریسته می‌شد، اما این نگاه بعد از انقلاب تغییر کرد و زن جایگاه واقعی خود را به‌دست آورد.
نماینده عالی دولت در استان افزود: در دولت تدبیر و امید، توجه ویژه‌ای به بانوان شد، به طوری که در انتخابات شوراهای شهر و روستا شاهد افزایش چشمگیر حضور زنان بودیم؛ در حوزه مسئولیت و مدیریت در استان نیز در سال‌های اخیر، نماینده مجلس زن، معاون استاندار، اولین فرماندار و شهردار وجود داشته است.
موهبتی اظهار کرد: برای اینکه این روند رو به رشد متوقف نشود، باید جلسات و کارگاه‌های مختلف در سطح استان برگزار شود و بانوان نسبت به نقش تأثیرگذار خود در اجتماع آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام

captcha