برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در بندرعباس
کد خبر: 3790690
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸

برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در بندرعباس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد هرمزگان‌ گفت: مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان ۲ اسفندماه در بندرعباس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: مرحله استانی این مسابقات پنجشنبه دوم اسفند در بندرعباس برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۱۲۲۰ نفر در مرحله شهرستانی شرکت کردند، افزود: مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه نخبگان قرآنی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک و بخش تو کهور هشتبندی برگزار شد.
حجت‌الاسلام احمد پهلوانی بیان کرد: مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان ابتدای سال ۹۸ به میزبانی خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: مسابقات جشنواره قرآنی مدهامتان در دو بخش آقایان و بانوان و در دو رده سنی شش تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در بخش زیر ۱۶ سال در رشته‌های اذان، صحت اذکار نماز، ترتیل، حفظ جزء ۳۰، قرائت تقلیدی و نقاشی آیات و بالای ۱۶ سال در رشته قرائت تحقیق و حفظ کل به رقابت می‌پردازند.
این مقام مسئول به تفاوت‌های اعمال‌شده در نحوه برگزاری جشنواره قرآنی در سال جاری اشاره کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در سال‌های گذشته همواره از ستاد عالی درخواست داشتند که در جشنواره مدهامتان توجه ویژه‌ای به قشر کودک و نوجوان صورت پذیرد که این مهم در جشنواره سال جاری محقق شد.
وی بیان کرد: هر ساله مسابقات قرآن ویژه جوانان در مجموعه‌های مختلف از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه، بسیج، دارالقرآن و ... برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان افزود: از آنجایی‌که بر مبنای اساسنامه ابلاغی، اهتمام جدی به دو قشر کودک و نوجوان در چشم‌انداز ستاد عالی قرار دارد این اتفاق مبارک، نخستین گام برای تحقق بخشیدن این چشم‌انداز است.
پهلوانی همچنین ثبت‌نام داوطلبان از طریق سایت را یکی دیگر از وجوه تمایز جشنواره مدهامتان سال ۹۷ با سال‌های گذشته برشمرد و گفت: اگرچه این موضوع موجب ریزش در تعداد داوطلبان شده است و حضور افرادی که در مسابقات قرآنی اوقاف شرکت می‌کردند را در این جشنواره شاهد نبودیم، اما موجب تقویت فعالیت‌های قرآنی کانون‌ها و شناسایی استعداد‌های جدید قرآنی می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و سپاه امام سجاد‌(ع) در برگزاری مرحله استانی مدهامتان مشارکت دارند، گفت: مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان پنجشنبه ۲ اسفند در سه مکان مجزا (حسینیه عاشقان ثارالله، سالن اجتماعات شهید حاجبی و سالن اجتماعات حسینیه عاشقان ثارالله) برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha