هوشمندی در مردم‌داری، رسیدگی به رفاه عمومی و حفظ ارزش‌ها مایه مصونیت انقلاب است
کد خبر: 3790709
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
رئیس دانشگاه شهید بهشتی در همایش ملی مردم‌سالاری دینی:

هوشمندی در مردم‌داری، رسیدگی به رفاه عمومی و حفظ ارزش‌ها مایه مصونیت انقلاب است

گروه سیاسی ـ سیدحسن صدوق در چهارمین همایش ملی مردم‌سالاری دینی گفت: جمهوری اسلامی یک جمهوری هوشمند است که خود را پالایش می‌کند و تدابیر لازم را با هوشمندی رهبری انقلاب به کار می‌گیرد و از بحران‌ها عبور می‌کند؛ آنچه انقلاب را حفظ می‌کند هوشمندی در مردم‌داری و رسیدن به رفاه مردم با حفظ و اصالت دادن به ارزش‌هاست.

آغاز همایش ملی مردم‌سالاری دینی در دانشگاه شهید بهشتیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ چهارمین همایش ملی مردمسالاری دینی با عنوان «مردمسالاری دینی، جهان اسلام و غرب» از ساعت 9 صبح امروز 28 بهمن‌ماه، با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد.

سیدحسن صدوق، رئیس دانشگاه شهید بهشتی و رئیس شورای سیاستگذاری همایش، در ابتدای مراسم ضمن خیرمقدم به حضار، گفت: داشتن تحلیلی واقعی و درست از انقلاب و مردم‌سالاری دینی میسر نخواهد بود، مگر اینکه فضای جهان را پیش از انقلاب بشناسیم.

وی افزود: فضای جهان پس از جنگ جهانی دوم متأثر از دو دکترین لیبرالیسم و مارکسیسم و حکومت‌های برخاسته از آن‌ها بود. این دو کترین مبتنی بر مادی‌گرایی کامل و تکیه بر اومانیسم بود و بر این باور بود که انسان بدون اعتنا به آورده‌های وحی و میراث پیامبران می‌تواند خودش را اداره کند و سایر کشورهای جهان نیز باید خود را در یکی از این دو قالب یا بلوک تعریف کنند. این هژمونی بر جهان سیطره داشت و گویی همیشه پایدار خواهد بود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در چنین شرایطی با مجاهدت مردم و رهبری امام انقلاب اسلامی در سرزمینی مانند ایران با ظرفیتهای ژئوپلتیک بی‌بدیل و منابع فراوان به وقوع پیوست. 

صدوق اضافه کرد: امروز در شرایطی هستیم که نه تنها آمریکا و انگلیس برای ما تصمیم نمی‌گیرند، بلکه در کنفرانس ورشو با زور و حیله و تطمیع جمعی از کشورها را دور خود جمع می‌کنند و به آن افتخار می‌کنند.

وی تصریح کرد:  پایداری انقلاب تا دهه چهارم و آغاز دهه پنجم از معجزات این روزگار است؛ معمولاً انقلاب‌ها به زودی دچار تجدیدنظرخواهی می‌شوند، اما در انقلاب اسلامی ارزش‌ها و آرمان‌ها حفظ شده است. برای حفظ این پایداری باید تمهیدات بسیار بیشتری را بیندیشیم.

رئیس شورای سیاستگذاری همایش اضافه کرد: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی جمهوری هوشمندی است که خود را پالایش می‌کند و تدابیر لازم را با هوشمندی رهبری انقلاب به کار می‌گیرد و از بحران‌ها عبور می‌کند؛ آنچه انقلاب را حفظ می‌کند هوشمندی در مردم‌داری، رسیدن به رفاه مردم با حفظ و اصالت دادن به ارزش‌هاست.

در ادامه سیدمحمدرضا مرندی، رئیس دبیرخانه دائمی و دبیر علمی همایش، ضمن خیر مقدم به حاضران به تشریح سه دوره قبلی این همایش و روند شکل‌گیری همایش چهارم و آثار و مقالات دریافت‌شده پرداخت.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ چکیده مقاله از ۳۰۰ چکیده مقاله پذیرش شد، گفت: از بین آن‌ها نیز 130 مقاله نهایی پذیرفته شد.

مرندی همچنین اظهار کرد: سید‌حسن نصرالله پس از برگزاری همایش سوم، پیغام داد که کتاب‌های همایش برای لبنان ترجمه شود تا مورد استفاده قرار گیرد. به خاطر این استقبال بنا شد نشستی را هم در بیروت برگزار کنیم.

یادآور می‌شود همایش در دو نوبت صبح و عصر امروز برگزار می‌شود و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، به ایراد سخن پرداخت.

در ادامه و در اولین نشست تخصصی همایش، ابراهیم متقی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، با عنوان مردمسالاری دینی و گفتمان مقاومت در محیط پیرامونی،  فؤاد ایزدی، استادیار گروه مطالعات آمریکای دانشگاه تهران با موضوع دموکراسی آمریکایی از نظر تا عمل: اقتصاد سیاسی، دموکراسی و انتخابات در آمریکا، سیدمحمدرضا مرندی، استادیار فقه سیاسی دانشگاه شهید بهشتی، با موضوع خوانشهای مختلف از مردمسالاری دینی و مجتبی زارعی، استادیار علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس و سیدمحسن سید برزگر، با عنوان از نظریه اجمالی جمهوری اسلامی امام تا نظریه تفصیلی- تمدنی مردمسالاری دینی رهبری به ارائه مقاله می‌پردازند.

انتهای پیام

captcha