پارک علم و فناوری اردبیل؛ جزو ۱۰ پارک برتر کشور
کد خبر: 3790719
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

پارک علم و فناوری اردبیل؛ جزو ۱۰ پارک برتر کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: پارک اردبیل جزو ۱۰ پارک برتر کشور در بیش از ۱۴۵ واحد فناور فعال است.

پارک علم و فناوری اردبیل؛ جزو ۱۰ پارک برتر کشوربه گزارش ایکنا از اردبیل، حبیب ابراهیم‌پور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل، روز گذشته، ۲۷ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: هر چند در سال‌های اخیر در شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و معرفی محصولات برند کوتاهی شده، ولی برخی از شرکت‌های حاضر در پارک اردبیل به مرحله تجاری سازی رسیدند.
وی ضرورت حمایت مادی و معنوی از این شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان یادآور شد و گفت: هم اکنون هشت شرکت دانش بنیان در این استان اقدام به تولید محصول با برند‌های مختلف می‌کنند.
رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: ساختمان پارک علم و فناوری اردبیل در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در سفر رئیس جمهوری به اردبیل کلنگ‌زنی می‌شود.
ابراهیم‌پور بیان کرد: با احداث این ساختمان هسته‌ها و واحد‌های فناور استقرار یافته و به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل می‌شوند.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای کسب و کار‌های فناورانه افزود: تسهیلات ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی با سود کم برای استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته شده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش بنیان با نگاه صادرات محور دنبال می‌شود، افزود: ۲۱ شرکت در این حوزه فعال هستند که در تولید محصولات صادرات محور فعالیت دارند.
ابراهیم پور بیان کرد: محصولات ۴۶ واحد پارک اردبیل در حال تجاری سازی است که در آینده سبب اشتغال و ارزآوری بیشتر در استان می‌شود.
یادآور می‌شود، پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختار‌های موثر در اقتصاد دانش‌بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌های دانش بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه، افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت مؤسسه‌های متکی بر فناوری است.
انتهای پیام

captcha