کنگره شهدای دانشجوی همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3790721
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

کنگره شهدای دانشجوی همدان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ مسئول بسیج دانشجویی همدان از برگزاری سومین کنگره دانشجوی این استان خبر داد و گفت: این مراسم با سخنرانی سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران‌ در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.

کنگره شهدای دانشجوی همدان برگزار می‌شودطیب فریادرس، مسئول بسیج دانشجویی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برگزاری سومین کنگره دانشجویی استان همدان خبر داد و اظهار کرد: یادواره ۴۰۰ شهید گردان ۱۵۵ حضرت علی‌اصغر(ع) لشگر ۳۲ انصارالحسین(ع) و شهدای دانشجوی استان همدان برگزار می‌شود.
وی افزود: این کنگره به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با سخنرانی سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران، سه‌شنبه 30 بهمن‎ماه، همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه از فروردین سال جاری تاکنون ۱۹ یادواره شهید و مسابقات فرهنگی و ورزشی در دانشگاه‌های استان برگزار شده است، افزود: وظیفه مهمی برعهده همه ما است که بتوانیم شهدای گرانقدر، به خصوص شهدای دانشجوی این استان را به مردم و جوانان معرفی کنیم.
فریادرس بیان کرد: استان همدان ۱۵۲ شهید دانشجوی والامقام دارد که در دانشگاه‌های سراسر کشور مشغول به تحصیل بوده‌اند.
مسئول بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه اگر شیوه اداره شهدا در زمان دفاع مقدس در اداره اقتصاد نیز وجود داشت امروزه با مشکلات اقتصادی مواجه نبودیم، گفت: شهدا در سنین و موقعیت مختلف الگوی مناسبی برای جوانان هستند که متأسفانه شبهات زیادی درباره شهدای دفاع مقدس بیان شده اما برگزاری کنگره‌ها و بزرگداشت‌ها کمک شایانی در جهت معرفی شهدا به قشر جوان جامعه است و جوانان را با حقیقت شخصیت شهدا آشنا می‌کند.
فریادرس افزود: با توجه به اینکه دشمنان درصدد جدا کردن جوانان از دامن انقلاب هستند و تربیت نسل جوان از وظایف مهم دانشگاه‌ها است بنابراین در راستای اهداف انقلاب وظایف بسیاری بر عهده همه عوامل قرار دارد.
انتهای پیام

captcha