جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد ریال صدقه در ماکو
کد خبر: 3790732
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
طی ۱۰ ماهه سال جاری صورت گرفت؛

جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد ریال صدقه در ماکو

گروه اجتماعی ــ مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ماکو از جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال صدقه در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد ریال صدقه در ماکو

محمد محمدنژاد، رئیس کمیته امداد ماکو در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با تاکید بر اینکه 236 نفر از مددجویان این نهاد انقلابی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، افزود: این تعداد از مددجویان از مزایای بیمه در صورت فوت، ازکارافتادگی و بازنشستگی بهره‌مند خواهند شد.
وی همچنین با تأکید بر اینکه 100 درصد حق بیمه این مددجویان توسط کمیته امداد به حساب سازمان تأمین اجتماعی به‌صورت ماهانه واریز می‌شود، ادامه داد: در 10 ماه سال جاری یک میلیارد و 260 میلیون ریال در این راستا پرداخت شده است.
مدیر کمیته امداد ماکو با بیان اینکه 104 نفر از مددجویان روستایی نیز بیمه شده‌اند، تصریح کرد: حق بیمه آن‌ها نیز از طریق استان به بیمه روستاییان و عشایر واریز می‌شود.
محمدنژاد با اشاره به اینکه یک میلیارد و 210 میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه در ماکو پرداخت شده است، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و 210 میلیون ریال در قالب 60 کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان و دامادهای این شهرستان پرداخت شد.
مدیر کمیته امداد ماکو تاکید کرد: در این مدت برای هر نوعروس 30 میلیون ریال و هر داماد تحت پوشش این نهاد 10 میلیون ریال به‌صورت بلاعوض پرداخت شده است، اما این کمک هزینه از سال آینده افزایش می‌یابد.
وی میزان صدقه جمع‌آوری شده در شهرستان را بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این میزان طی 10 ماهه نخست سال جاری در این شهرستان جمع‌آوری شده است.
محمدنژاد افزود: این میزان صدقه از 6 هزار و 831 صندوق بزرگ و کوچک شامل نزدیک به 6 هزار و 500 صندوق توزیع شده در خانواده‌ها و حدود 331 صندوق در شهر و روستا جمع‌آوری شد.
وی با بیان اینکه صدقه‌ها برای اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی، تامین جهیزیه، کمک هزینه درمان و اشتغال صرف می‌شود، اظهار کرد: بخشی از این مبالغ نیز برای کمک‌های موردی مددجویان تحت پوشش این نهاد نیز هزینه می‌شود.
مدیر کمیته امداد ماکو در ادامه با تأکید بر اینکه از ابتدای سال جاری 170 طرح اشتغال مددجویی در این شهرستان، تسهیلات بانکی دریافت کرده است، افزود: برای این طرح‌ها 38 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی گفت: امسال برای طرح‌های اشتغال مددجویی این منطقه 70 میلیارد ریال تخصیص یافته است که تا پایان سال محقق خواهد شد.
محمدنژاد بیان کرد: تسهیلات از محل منابع امدادی و بانکی تأمین شده و برای هر طرح تا سقف 500 میلیون ریال پرداخت می‌شود که تسهیلات در حوزه‌های صنفی، صنعت، کشاورزی، قالیبافی و دامپروری اعطا می‌شود.
انتهای پیام

captcha