ساخت هزار مسجد تراز انقلاب اسلامی در قم/ زیرساخت‌ها و اعتبارات لازم مهیا شود
کد خبر: 3790775
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
آیت‌الله اعرافی خواستار شد: 

ساخت هزار مسجد تراز انقلاب اسلامی در قم/ زیرساخت‌ها و اعتبارات لازم مهیا شود

گروه اجتماعی ــ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: با توجه به جایگاه و موقعیت شهر مقدس قم و رسالت خطیر و پراهمیت سازمان تبلیغات اسلامی باید تلاش شود تا قم مجهز به هزار مسجد تراز انقلاب شود.

قم هزار مسجد تراز انقلاب اسلامی داشته باشد به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه شب گذشته، 27 بهمن‌ماه در دیدار مدیرکل و معاونان سازمان تبلیغات اسلامی قم، ضمن تقدیر و قدردانی از حضور حماسی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: حرکت انقلابی و همیشه در صحنه ملت بصیر ایران حرکتی ارزشمند بود که در چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی بار‌دیگر شکل گرفت و مسئولان باید قدردان چنین مردمی باشند و برای رفع مشکلات آنان تلاش کنند.
عضو شورای عالی حوزه افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با سابقه درخشانی که در بدو تأسیس انقلاب اسلامی تا‌کنون ارائه کرده است در جای جای کشور نقطه اثر و حضوری ارزشمند داشته است.
آیت‌الله اعرافی ادامه داد: حوزه علمیه قم به نقش و رسالت سازمان تبلیغات آگاهی و اشراف کامل دارد و آمادگی کامل خود را در ساحت‌های مختلف کابردی و مهارتی اعلام می‌کند.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه به نقش و محوریت مسجد در فعالیت‌های سازمان تبلیغات اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنید همانطور که مسجد نقش محوری و کانونی فعالیت‌های سازمان را دارد، کاستی‌ها و کمبودهای مساجد در مناطق مختلف کشور را جبران کنید.
وی تصریح کرد: امروز آن چیزی که مورد نیاز جامعه است، حضور و فعالیت مساجد تراز انقلاب اسلامی است؛ مساجدی که دارای امام جماعت فاضل و عالم بوده و سه وعده نماز در آن اقامه گردد.
مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد: فعالیت‌های سازمان تبلیغات در قم باید از سوی مسئولان این سازمان دو مأموریتی دیده شود یکی فعالیت‌های سازمان تبلیغات در قم و دیگری خدمات این سازمان با پشتوانه حوزه علمیه و مراکز پژوهشی آن برای سراسر کشور، لذا باید زیرساخت‌ها و اعتبارات لازم برای فعالیت‌های آن تدارک دیده شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سال 98 آغاز برنامه اول 5 ساله حوزه علمیه است، گفت: این برنامه پس از چهار مرحله دریافت و بررسی هزار ایده، آسیب‌شناسی، پرداختن به آن و جمع‌آوری مطالبات انجام شده و بر اساس این سه ضلع اسناد کلان حوزه را تدوین کردیم، اسنادی که  نقش پایه‌ای و اساسی فعالیت‌های حوزه را رقم می زنند.
آیت‌الله اعرافی افزود: در همین راستا 30 سند، منشور، چشم‌انداز تصویب شد که منتهی در ذیل این سند چشم‌انداز 5 ساله 2هزار پرونده قرار دارد که برخی از طرح‌های مهم آن شامل؛ کارویژه‌های روحانیت، درختواره رشته‌ها، طرح‌های مربوط به ارتباط حوزه با درون، روحانیت، جامعه، نظام و بین‌الملل ترسیم شده است.
وی با بیان اینکه نقش محوری مسجد در افق 1414 بیش از 90 هزار مسجد تراز انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: در بحث درختواره رشته‌ها، در مرکز تخصصی تبلیغ حوزه 30 رشته و گرایش برای تبلیغ طراحی شده است که عرصه خوبی برای تربیت نیروهای مورد نیاز سازمان تبلیغات است.
انتهای پیام 
captcha