کتابخوانی به فرهنگ غالب قضات تبدیل شود
کد خبر: 3790780
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

کتابخوانی به فرهنگ غالب قضات تبدیل شود

گروه معارف ــ معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: کتابخوانی باید به فرهنگ غالب آحاد جامعه به‌ویژه کارمندان و قضات تبدیل شود چراکه کتاب خواندن علاوه بر افزایش دایره علوم و معلومات، تألمات روحی و استرس‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از دادگستری، محمدرضا عرشیان، معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با اعلام برگزاری 11 دوره طرح کتابخوان در سال جاری اظهار کرد: این طرح با استقبال و مشارکت بسیار خوب کارکنان اداری و قضایی دادگستری مواجه شده است.
عرشیان افزود: در طرح کتابخوان، یکی از کارکنان داوطلبانه یکی از بهترین و اثر گذارترین کتاب‌هایی را که مطالعه کرده، در فرصتی حدود 20 دقیقه به سایر کارکنان معرفی کرده و دیگران را تشویق به مطالعه این کتاب می‌نماید.
وی به حضور بیش از 300 نفر از کارکنان اداری و قضایی دادگستری در 11 دوره برگزاری طرح کتابخوان اشاره کرد و گفت: کتاب‌های استاد عشق اثر حسابی، اولین دانشگاه آخرین پیامبر از سیدرضا پاکنژاد، آیین دوستیابی اثر دیل کارنگی، معجزه سپاسگذاری اثر راندا برن، انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل، برای کارکنان به صورت خلاصه تبیین و تشویق به مطالعه این کتاب‌ها صورت گرفت.
این مقام مسئول در خصوص تکرار چند کتاب به علت استقبال بیشتر کارکنان بیان کرد: کتاب انقلاب اسلامی اثر آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، تبار انحراف از حجت‌الاسلام طائب و همچنین تکنولوژی فکر از آزمندیان با توجه به درخواست مخاطبان و استقبال کارکنان از مباحث طرح شده در کتاب در دو یا سه جلسه ادامه یافت.
وی این اقدام را یک کار فرهنگی ارزشمند دانست و بیان کرد: با این شیوه میل و رغبت به مطالعه کتاب در افراد بیشتر می‌شود و یک اجتماع کتابخوان شکل می‌گیرد که برای مطالعه بیشتر و معرفی کتاب برتر با هم به رقابت مثبت و ارزشمندی می‌پردازند.
این مقام مسئول تصریح کرد: کتابخوانی باید به فرهنگ غالب آحاد جامعه به ویژه کارمندان و قضات تبدیل شود چراکه کتاب خواندن علاوه بر افزایش دایره علوم و معلومات، تألمات روحی و استرس‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

captcha