۱۵ اسفند؛ آغاز اجلاس استانی نماز در زاهدان
کد خبر: 3790788
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

۱۵ اسفند؛ آغاز اجلاس استانی نماز در زاهدان

گروه اجتماعی ــ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان از برپایی اجلاس استانی نماز، روز ۱۵ اسفندماه در زاهدان خبر داد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علیرضا نورا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان صبح امروز، 28 بهمن‌ماه در نشست ستاد سفر و اقامه نماز استان، گفت: اجلاس استانی نماز 15 اسفندماه با حضور نمایندگان همه دستگاه‌های اجرایی استان در شهرستان زاهدان آغاز می‌شود.
وی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده، برگزاری این اجلاس بر عهده فرمانداری زاهدان نهاده شده و تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز باید در این خصوص همکاری‌های لازم را داشته و برای برگزاری هرچه بهتر آن مشارکت کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: متأسفانه وضعیت اقامه نماز در ادارات مطلوب نیست و آن‌طور که شایسته این فریضه الهی است، کمتر به آن توجه شده است؛ ادارات باید نسبت به اقامه نماز جماعت و اول وقت، اهتمام داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه نماز جماعت علاوه بر پاداش اخروی، آثار فردی و اجتماعی نیز دارد، بیان کرد: از رسول خدا(ص) نقل شده که «من سمع النداء فلم يجبه من غيرعلة فلا صلاة له‏»، نماز کسی که صدای اذان را بشنود و بی‌دليل، در نماز جماعت ‏مسلمانان شرکت نکند، ارزشی ندارد.
نورا در ادامه به اهمیت راه‌اندازی مجتمع‌های بین راهی در استان اشاره کرد و افزود: استان سیستان و بلوچستان، استان پهناوری است و فاصله بین شهرها معمولاً زیاد است، بنابراین باید با راه‌اندازی مجتمع‌های بین راهی، از خستگی رانندگان و بروز حوادث جلوگیری کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری عنوان کرد: مجتمع‌های بین راهی باید دارای نمازخانه و سالن غذاخوری و در مجاورت جایگاه‌های سوخت باشند؛ اخیراً شرکت نفت با اختصاص جایگاه سوخت در هشت مجتمع از 16 مجتمع آماده بهره‌برداری استان، موافقت کرده است.

انتهای پیام

captcha