منابع مطالعاتی، قدرت تعقل در جوانان را تقویت کنند
کد خبر: 3790805
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

منابع مطالعاتی، قدرت تعقل در جوانان را تقویت کنند

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: منابع مطالعاتی ما باید به نحوی باشد که نسل امروز قدرت تعقل پیدا کنند و وقتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، خودشان صاحب‌نظر باشند.

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد ۲۷ بهمن در مراسم آغاز به‌کار یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب، مطبوعات محلی و رسانه‌های دیجیتال یزد اظهار کرد: اکنون کتاب‌ها باید به نحوی باشد که در مقابل حرکت‌های تخریبی، محتوای قابل ارائه داشته باشد و در مقابل فضاهای مجازی که تلاش می‌کند قدرت تفکر را از جوانان بگیرد، حرفی برای گفتن داشته باشد.
ناصری ادامه داد: متاسفانه در سیستم آموزشی قدرت فکر کردن از فرزندان و جوانان ما گرفته شده و بچه‌های ما از ابتدا یاد گرفتند که بخوان و حفظ کن و نمره بیاور و این امر تا آخر دانشگاه‌ها پیش رفته و حاصل آن این است که دانشگاه‌ها سالی ۱۵ هزار بیکار تحویل جامعه می‌دهند.
وی تصریح کرد: این اتفاق ناشی از سطحی نگری آموزشی است البته در برخی موارد از جمله انرژی هسته‌ای، صنایع هوا فضا و ... زنجیرهای سطحی نگری را گسسته‌ایم اما هنوز جای کار بسیار است.
ناصری گفت: برخی کتاب‌های امروز نیز حاصل تحقیق واقعی نیست بلکه حاصل جستجو در اینترنت است که البته این هم بد نیست اما نویسندگان و ناشران باید به سمت عمق بخشیدن به کتاب‌ها بروند.
وی تصریح کرد: منابع مطالعاتی ما باید به نحوی باشد که بچه‌ها قدرت تعقل پیدا کنند و وقتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، خودشان صاحب‌نظر باشند.
امام جمعه یزد تأکید کرد: کتاب‌ها باید به اندازه‌ای جذاب و جدید و دارای اطلاعات خوب باشد که جوانان جامعه ما را از فضای مجازی بی نیاز کند و در آنها قدرت اشکال کردن، قدرت تفکر، تعقل ایجاد کند.

انتهای پیام

captcha