رسانه‌ها همگام با انقلاب اسلامی رشد کنند
کد خبر: 3790812
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

رسانه‌ها همگام با انقلاب اسلامی رشد کنند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی آذربایجان غربی تأکید کرد: رسانه، باید سخنگو و بیانگر اجزای انقلاب بوده و آن را تقویت کند، اگر انقلاب ۴۰ ساله است، نباید رسانه ۳۹ ساله باشد، اگر انقلاب به بلوغ رسیده است، نباید رسانه نابالغ باقی بماند و باید پا‌به‌پای انقلاب رشد کند.

رسانه‌ها باید همگام با انقلاب اسلامی رشد کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲۸ بهمن‌ماه‌ در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، با اشاره به رسانه و انقلاب اسلامی و بررسی رسانه در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی، بیان کرد: در بررسی گفتمان‌ها، به چند اصطلاح برخورد می‌کنیم، نظریه‌ها همان چارچوب‌های فکری هستند و انقلاب اسلامی براساس نظریه شکل گرفته است.
وی با اشاره به اینکه اساس انقلاب اسلامی، گفتمان است، ادامه داد: مجموعه و اجزای سازمان‌یافته و منسجم، اهداف و راهبردهای مشخصی را دنبال می‌کنند و رسانه ما در چارچوب گفتمان‌ها باید معنا پیدا کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری افزود: از اجزای انقلاب اسلامی که بسیار مورد توجه بوده، همان مفهوم استقلال است و استقلال اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی جز اجزای انقلاب اسلامی بوده و مورد مهم دیگر آزادی است.
وی یادآور شد: استقلال فرهنگی، یعنی انقلاب ما یک فرهنگ مستقل داشته و اسلامی است و انقلاب براساس اسلام، ایدئولوژی، جهان‌بینی و احکام اسلامی است و اسلامیت و جمهوریت، محتوای نظام بوده و اسلامی بودن به معنای مردمی بودن است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: رسانه، باید سخنگو و بیانگر اجزای انقلاب بوده و آن را تقویت کند، اگر انقلاب 40 ساله است، نباید رسانه 39 ساله باشد، اگر انقلاب به بلوغ رسیده است، نباید رسانه نابالغ باقی بماند و باید پا‌به‌پای انقلاب رشد کند.
وی با تأکید بر اینکه رسانه باید با زبانی که به آن می‌نویسد، آشنایی کامل داشته باشد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به‌دنبال تعالی است و آشنایی با ارتباط بین باورهای مردم، جز وظایف مهم رسانه‌هاست و اینکه نحوه تعامل را در ابعاد جغرافیایی مختلف بدانند و رسانه‌ها باید مظهر صداقت و امانت‌داری باشند.
انتهای پیام

captcha