مناظرات دانشجویی؛ فرصتی برای گفت‌وگوی سازنده
کد خبر: 3790828
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

مناظرات دانشجویی؛ فرصتی برای گفت‌وگوی سازنده

گروه اجتماعی ــ سرپرست پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان البرز گفت: برگزاری مناظرات دانشجویی این امکان را فراهم می‌کند که دانشجویان روش‌های گفت‌وگوی سازنده را یاد بگیرند.

مناظرات دانشجویی؛ فرصتی برای گفت وگو سازنده

به گزارش ایکنا از البرز، نصرالله صالحی، سرپرست پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان البرز، امروز، 28 بهمن‌ماه در مراسم افتتاحیه مرحله دانشگاهی هشتمین دوره مناظرات دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان البرز گفت: تقارن شروع ترم با شروع مناظرات را به فال نیک می‌گیریم، امیدواریم شروع خوبی داشته باشیم و به نتیجه خوبی برسیم و همچنین ازجهاددانشگاهی استان البرز کمال تشکر را داریم که به دانشگاه فرهنگیان نگاه ویژه‌ای داشتند.
وی افزود: این طرح پایلوتی است برای ۳۱ استان در دانشگاه فرهنگیان، این یک امر بسیار مهم و اساسی است و امیدوارم که در دانشگاه نهادینه شود.
صالحی یادآور شد: مناظرات برای ما برنامه است، کلیدی و اصل است؛ چراکه دانشجو معلمان ما بعد از اینکه فارغ التحصیل می‌شوند، مشغول تدریس خواهند شد و در حوزه‌ تدریس کلام، فن مناظره و مجاب کردن مخاطب مهم است.
سرپرست پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان البرز بیان کرد: ما در طول دوران تحصیل دانشجویان واحدهایی تحت عنوان کارورزی داریم، امیدواریم میدان عمل گسترده شود و دانشجویان شرکت کنند، علت تشکیل این مناظرات هم این است که ما می‌خواهیم ۵۰ درصد دانشجویان را تشویق کنیم که در این مسابقات حضور داشته باشند، دانشجویان وقتی با هم دیالوگ می‌کنند و مناظره می‌کنند در آینده و در طول دوران معلمی موفق هستند.
وی گفت: ما معلم شنونده نمی‌خواهیم بلکه معلم سخنگو می‌خواهیم و این به کار می‌آید، در استان البرز این نکته کلیدی‌تر است؛ چراکه ما قطب علوم اجتماعی هستیم و ابزار علوم اجتماعی زبان، بیان و کلام است این مسابقات می‌تواند بچه‌ها را ورزیده تر کند.
صالحی در پایان با بیان این که مناظرات دانشجویی فرصتی برای ایجاد یک گفت‌وگوی سازنده است، گفت: امیدواریم که با حمایت ما و جهاددانشگاهی این پروسه ادامه پیدا کند و بتوانیم جایگاه رفیعی در بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم. و این کار فرهنگی باعث شود که سطح دانشجو معلمان در حوزه مناظره بالاتر برود.
انتهای پیام

captcha