نقش حائز اهمیت دوران جوانی در رشد و تعالی انسان
کد خبر: 3790830
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

نقش حائز اهمیت دوران جوانی در رشد و تعالی انسان

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار دبیر شبکه جوانان آستان قدس رضوی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و دینی در دوران جوانی بسیار اثرگذارتر است، تصریح کرد: نقش دوران جوانی در رشد و تعالی انسان بسیار حائز اهمیت است و می باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

اثرگذار بودن برنامه‌های فرهنگی و دینی در دوران جوانی

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین پیش از ظهر امروز، 28 بهمن ماه، در دیدار دبیر شبکه جوانان آستان قدس رضوی، ارتباط با جوانان بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: اینکه محور کارتان جوانان هستند، مصداق کلام امیرالمؤمنین(ع) می‌شوید که می‌فرمایند دل نوجوان مانند زمین مستعد و آماده است و هر چیزی به آن عرضه شود، طبق آن پرورش می‌یابند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و دینی در دوران جوانی بسیار اثرگذارتر است، تصریح کرد: نقش دوران جوانی در رشد و تعالی انسان بسیار حائز اهمیت است و می باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه قزوین در ادامه افزود: انبیاء(ع) مردم را به قسط و عدل وادار نمی‌کردند بلکه آنها را به قسط و عدل تشویق می‌کردند و خود مردم برای شکوفایی افکار و اندیشه‌هایشان تلاش می‌کردند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر مردم به کاری وادار شوند، واکنش منفی نشان می‌دهند اما اگر برای کرامت انسانی آنها احترام قائل شویم، نتایج مطلوبی حاصل می‌شود.
وی ادامه داد: اینکه شبکه جوانان رضوی را ایجاد کرده‌اید، در حقیقت سخت‌افزار کار را فراهم آورده‌اید و می‌باید اهداف قرآن، انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) نیز به عنوان نرم‌افزار کار، در بین جوانان تشریح و تبیین شود.
آیت‌الله عابدینی افزود: امام رضا(ع) فرمودند خداوند رحمت کند آن بنده‌ای را که امر ما را زنده کند. گفتند چگونه امر شما زنده می‌شود؟ فرمود: علوم ما را فراگیرید و به مردم بیاموزد، که اگر مردم زیبایی‌های گفتار ما را بدانند، از ما پیروی می‌کنند.
انتهای پیام

captcha