ارتقای کیفیت؛ هدف اجرای طرح تعالی مدارس
کد خبر: 3790840
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

ارتقای کیفیت؛ هدف اجرای طرح تعالی مدارس

گروه فرهنگی ــ سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی مشارکتی، نظارت و مشاوره و ارزیابی را مراحل سه‌گانه طرح تعالی مدیریت مدرسه برشمرد و گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقای کیفیت مدارس است.

ارتقای کیفیت مدارس؛ هدف اجرای طرح تعالی مدارسبه گزارش ایکنا از لرستان، عبدالرسول عمادی، سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش‌ امروز یک‌شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه در همایش تجلیل از مدارس ممتاز برنامه تعالی مدیریت مدرسه آموزش و پرورش لرستان، اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش متشکل‌ از دو حوزه توانمندسازی و نتایج است.
وی با ذکر این مطلب که دارای شش زیرنطام در سند هستیم، افزود: توانمندسازی در حوزه مدیریت از زیرنظام‌های سند تحول است که باید به مدیریت مورد هدف برسیم‌.
عمادی ساماندهی نظام ارزشیابی و پژوهش و تجهیزات را از دیگر اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد و گفت: نتایج در سند تحول بنیادین نظام آموزشی دارای شش ساحت تربیتی بوده که نمونه آن شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر این‌که تعالی راه بی‌پایان است، اضافه کرد: تعالی مقصد نیست مسیر است.
وی با تاکید بر این‌که ما باید همواره در مسیر تعالی باشیم، ادامه داد: انسان مسلمان همواره در مسیر کمال است این در حالی‌است که تقرب به‌معنای حرکت کردن و نزدیک شدن به کمال عبودیت است.
عمادی با ذکر این مطلب که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با برنامه تعالی وارد مدارس شد، اظهار کرد: برنامه تعالی شامل سه مرحله است که مرحله اول آن برنامه‌ریزی مشارکتی در مدارس است یعنی برنامه‌های مدارس نباید فقط توسط مدیر نوشته شود.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برآورد وضع موجود پیش‌نیاز اجرای برنامه تعالی در مدارس دانست و گفت: گام دوم برنامه تعالی مشاوره و نظارت است و اگر بناست برنامه تعالی تنها برنامه مدرسه باشد یعنی همه فعالیت‌های آموزشی در چارچوب این برنامه اجرایی شود همه باید راهنما و مشاور اجرای این برنامه باشند.
وی ارزیابی و رصد را گام سوم برنامه تعالی در مدارس برشمرد و گفت: در شرایط تحریم باید مقاومت پویا داشته باشیم.
عمادی رشد جامعه را مستلزم آموزش و پرورش دانست و گفت: این در حالی است که ارتقای کیفیت مدارس هدف اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه است.

ارتقای کیفیت؛ هدف اجرای طرح تعالی مدارس

ارتقای کیفیت؛ هدف اجرای طرح تعالی مدارس

ارتقای کیفیت؛ هدف اجرای طرح تعالی مدارس

captcha