اختصاص ۹۹ درصدی نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در سمنان
کد خبر: 3790868
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

اختصاص ۹۹ درصدی نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه شهرستان‌های سمنان، شاهرود و گرمسار بیشترین افراد بازمانده از تحصیل را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: استان سمنان در حوزه نرخ جذب و پوشش تحصیلی دوره ابتدایی، رقم ۹۹.۲۳ درصد را به خود اختصاص داده است.

اختصاص 99 درصدی نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد دستورانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان امروز، 28 بهمن در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان، با اشاره به اینکه شهرستان‌های سمنان، شاهرود و گرمسار بیشترین افراد بازمانده از تحصیل را به خود اختصاص داده‌اند، بیان کرد: استان سمنان در حوزه نرخ جذب و پوشش تحصیلی دوره ابتدایی، رقم ۹۹.۲۳ درصد را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: نرخ بازماندگان از تحصیل در این استان ‌هفت‌دهم درصد است که در تلاش هستیم این میزان را به صفر برسانیم که در این راستا بر اساس آمار اعلامی وزارت آموزش‌وپرورش، ۶۳۶ نفر بازمانده از تحصیل در استان شناسایی‌ و تاکنون ۴۸۹ نفر در مراکز آموزشی استان جذب نشده‌اند‌ که الزامی است تا در خصوص این افراد برنامه‌هایی مدون و منظم به‌صورت ویژه اجرا شود.

دستورانی با تأکید بر اینکه استان سمنان ۹ دهم درصد از بودجه آموزش پرورش کشور را در اختیار دارد، یادآور شد: ضروری است با توجه به وسعت و پراکندگی استان، این ‌میزان به ۱.۷ درصد افزایش یابد.

به گفته وی، آموزش‌وپرورش آمادگی دارد تا برنامه اجرایی انسداد مبادی بی‌سوادی را در استان به تصویب رسانده، که بر این اساس با همکاری دستگاه‌های حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر می‌توان شرایط مطلوب را برای کودکان بازمانده از تحصیل فراهم کرد.

انتهای پیام

captcha