آموزش 18 آیه موضوعی قرآن در طرح تربیت حافظان شمال غرب تهران
کد خبر: 3790878
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

آموزش 18 آیه موضوعی قرآن در طرح تربیت حافظان شمال غرب تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران از آموزش 18 آیه موضوعی قرآن در راستای طرح تربیت حافظان این منطقه خبر داد.

بهمن پزشکی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ اظهار کرد: تاکنون که ۱۸ هفته موفقیت‌آمیز از اجرای طرح تربیت حافظان این منطقه می‌گذرد، ۱۸ آیه موضوعی نیز در کنار حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در دستور کار مربیان طرح قرار گرفته و اجرا شده است.

پزشکی تصریح کرد: در این طرح برآن شدیم که پنج آیه موضوعی و به طور خاص آیات مربوط به دعا‌های قرآنی که با «ربُّنا» آغاز می‌شود را به قرآن‌آموزان آموزش دهیم که برای قرآن‌آموزان ماندگار باشد و بتوانند همیشه در طول مسیر زندگی از آن استفاده کنند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران اظهار کرد: روش تدریس این آیات به این صورت است که هر مربی بخشی از کلاس خود را به تبیین و تشریح این آیات می‌پردازد و در چند مدرسه نیز آیات موضوعی توسط یکی از قرآن‌آموزان در هنگام زنگ تفریح برای دیگر قرآن‌آموزان قرائت می‌کند و ایشان نیز تکرار می‌کنند. در مدارس تحت پوشش نیز این آیات موضوعی زینت‌بخش دیوار‌های مدارس شده است که هم قرآن‌آموزان آن‌ها را مشاهده کنند و هم اولیاء و کادر مدارس از این آیات بهره‌مند شوند.

پزشکی تصریح کرد: همچنین در دو مدرسه از مدارس تحت پوشش طرح نیز آزمونی جهت سنجش سطح علمی قرآن‌آموزان در رابطه با آیات موضوعی برگزار و در پایان نیز جوایزی به قرآن‌آموزان برتر اهدا شد.

وی بیان کرد: امسال در بخش طرح حافظین باید تعداد ۱۹۰۰ نفر تحت پوشش حفظ آیات موضوع قرار گیرند و دو هزار نفر نیز به حفظ ترتیبی بپردازند که با همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران و مدیران و مربیان آن به عددی بیش از این دست یافته‌ایم.

انتهای پیام

captcha