رشد ۵۱.۵ درصدی اعتبارات چهارمحال و بختیاری در بودجه سال آینده
کد خبر: 3790880
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

رشد ۵۱.۵ درصدی اعتبارات چهارمحال و بختیاری در بودجه سال آینده

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: مجموع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در استان از ۸۷۳ میلیارد تومان در سال جاری به یک هزار و ۳۹۷ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است، به‌طوری که اعتبارات سال آتی از رشد ۵۱.۵ درصدی نسبت به سال جاری برخوردار خواهد بود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایسنا، طهمورث الیاسی بختیاری ۲۷ بهمن‌ماه در شورای اداری استان، با اشاره به برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: اکنون این برنامه دومین سال خود را پشت سر می‌گذارد که لازم است برنامه‌ها رصد و پایش شوند و دستگاه‌ها گزارش عملکرد ارائه دهند.
وی با اشاره به تدوین برنامه آمایش استان، افزود: این برنامه چشم‌انداز آینده استان را مشخص می‌کند و اهداف بنیادین و توسعه استان را با استفاده از امکاناتی که در استان وجود دارد دنبال می‌کند.
الیاسی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان بایستی طرح آمایش سرزمین را به عنوان سند راهبردی میان‌مدت استان مدنظر قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه تهیه و تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری از دیگر اقدامات صورت گرفته است، تصریح کرد: در این طرح به منظور کاهش نرخ بیکاری در استان برنامه‌ریزی شده است و با توجه به اقدامات، منابعی در این زمینه اختصاص داده شده که شاهد کاهش نرخ بیکاری شدیم به طوری که ایجاد ۵۰ هزار شغل با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان در این سند پیش‌بینی شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در خصوص واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی، بیان کرد: متاسفانه مقاومت‌های اساسی انجام می‌شود که باید این مقاومت‌ها شکسته و پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند.
وی ضمن گلایه‌مندی از دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی، ادامه داد: امسال باید ۱۵۱ پروژه به بخش خصوصی واگذار می‌شد که تعداد اندکی توسط دستگاه‌های اجرایی استان واگذار شد، بنابراین لازم است اهتمام ویژه‌ای نسبت به این امر صورت گیرد.
الیاسی در ادامه در خصوص تهیه و تدوین سند توسعه روستایی، گفت: طبق این برنامه، سالانه بایستی برای ۷۳ روستا طرح‌های توسعه روستایی تهیه شود که تاکنون برنامه ۱۴۶ روستا در کارگروه توسعه روستایی ارائه شده است.
وی در ادامه در خصوص بودجه سال ۹۸، بیان کرد: تجدید منابع عمومی از محل منابع غیر نفتی از نکات مورد تاکید بوده که باید اقتصاد کشور به نفت کاهش و سهم درآمدهای مالیاتی افزایش یابد.
الیاسی با بیان اینکه بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد از اساسی‌ترین کارها است، اضافه کرد: مجموع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای در استان از ۸۷۳ میلیارد تومان به یک هزار و ۳۹۷ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است، به طوری که این اعتبارات از رشد ۵۱.۵ درصدی نسبت به سال 97 برخوردار شده است.
وی ادامه داد: مجموع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نسبت به سال گذشته ۵۴.۴ درصد افزایش یافته است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال جاری ۲۱۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۷۳ میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده به این معنا که ۷۹.۲ درصد آن تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: بایستی درآمدهای عمومی استان در سال جاری به ۲۹۳ میلیارد تومان برسد که تاکنون ۲۲۱ میلیارد تومان آن تحقق یافته است.
الیاسی با اشاره به وجود تقریبا یک هزار و ۷۰۰ پروژه نیمه تمام در استان، خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای اتمام این پروژه‌ها بالغ بر ۹۵۰ میلیارد تومان است که باید از آغاز پروژه‌های جدید پرهیز کرد.

انتهای پیام

captcha