دریاچه گرداب بن آبگیری شد
کد خبر: 3790885
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

دریاچه گرداب بن آبگیری شد

گروه اجتماعی ــ شهردار بن گفت: با توجه به بارش های اخیر در سطح شهرستان، دریاچه گرداب بن از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان لبریز از آب شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایرنا رضا نادری افزود: در پی خشکسالی های یک دهه گذشته آب دریاچه گرداب بن کاهش یافت و این موضوع محیط زیست منطقه و گردشگری را تحت تاثیر خود قرار داده بود.
وی ادامه داد: سال گذشته در چنین تاریخی دریاچه گرداب بن با 60 درصد ظرفیت آبگیری شده بود اما با بارش های موثر سال جاری تمامی دریاچه پر شد و انتظار می رود دریاچه دوم نیز با تداوم بارش ها بصورت 100 درصد پر آب شود.
نادری با بیان اینکه در فصل بهار و تابستان بیش از 300 هزار گردشگر از گرداب بن دیدن می کنند، تصریح کرد: با تلاش های انجام شده در بهار سال آینده قایقرانی، شهربازی و امکانات تفریحی و خدماتی بیشتری به گردشگران ارائه می شود.
یادآور می‌شود گرداب بن یکی از مهمترین مناطق تفریحی چهارمحال و بختیاری است که سرچشمه آن کوهی است که گرداب در کنار آن به وجود آمده اما تاکنون محل سرچشمه کشف نشده است.
چشمه سار زلال و بی پیرایه گرداب بن در پایه کوه افغان دریاچه ای با وسعت تقریبی 38 هزار مترمربع و عمق میانگین 10 متر ایجاد کرده که همه روزه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی فراوانی است.
مجتمع گردشگری گرداب بن در سال 1389 از طرف هیات دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد.
جاده دسترسی مناسب، قرارگیری در مجاورت شهر، نزدیکی به جایگاه سی. ان. جی. (CNG) و پمپ بنزین، برخورداری از امکانات رفاهی، کمپ قایقرانی، نمازخانه و محل بازی کودکان مهمترین زیرساخت این کانون گردشگری است.

انتهای پیام

captcha