اعلام زمان توزیع کارت آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در البرز
کد خبر: 3790917
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

اعلام زمان توزیع کارت آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز از توزیع کارت آزمون سراسری حفظ قرآن کریم از ۲۹ بهمن‌ماه تا ۱۰ اسفندماه خبر داد.

اعلام زمان توزیع کارت آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در البرز

حجت‌الاسلام احمد اشرفی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به جزئیات آزمون سراسری حفظ قرآن کریم، اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه گروه امتحانی شامل حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) و آموزش‌های الکترونیکی در قالب ۱۸ رشته در اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه چهار هزار و 750 نفر از سراسر استان در این دوره از آزمون شرکت کرده‌اند، افزود: شرکت‌کنندگان در بخش حفظ قرآن‌کریم در هشت رشته شامل حفظ جزء یک، حفظ سه جزء اول، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل و در بخش معارف و مفاهیم قرآن کریم در هفت رشته شامل ترجمه مفاهیم، تدبر، تفسیر سوره اسراء، معارف و حفظ موضوعی با عنوان «با قرآن خوشبخت شویم»، معارف و احادیث نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و سه رشته در بخش الکترونیکی ثبت‌نام کرده‌اند.
رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز تصریح کرد: آزمون کتبی حفظ همزمان با سراسر کشور نهم اسفند‌ماه، آزمون شفاهی ۱۱ تا ۱۶ اسفندماه و آزمون الکترونیکی در روزهای اول و دوم اسفند ماه برگزار می‌شود.
اشرفی گفت: کارت ورود به جلسه آزمون کتبی از روز دوشنبه، ۲۹ بهمن‌ماه تا ۷ اسفندماه توزیع می‌شود و قرآن‌آموزان، مربیان و مدیران مؤسسات برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم می‌توانند به سامانه www.quranedu.ir مراجعه کنند.
وی ادامه داد: همچنین قرآن آموزانی که در بخش‌های شفاهی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند از یکشنبه ۵ اسفندماه تا جمعه ۱۰ اسفندماه جاری نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، اقدام کنند.
رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: رشته حفظ جزء 30 از دیگر موارد این آزمون است که در سه بخش شامل سوره ناس تا زلزال، سوره ناس تا طارق و حفظ کل جزء سی‌ام برگزار می‌شود.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha