وقف مشارکتی؛ سهیم شدن در خیر جاودانه با هزینه کم
کد خبر: 3791004
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

وقف مشارکتی؛ سهیم شدن در خیر جاودانه با هزینه کم

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: وقف مشارکتی راه حلی برای سهیم شدن در کار خیر با هزینه کمتر است که اساتید و دانشجویان با این کار می‌توانند از فعالیت‌های علمی حمایت کنند.

وقف مشارکتی؛ سهیم شدن در خیر جاودانه با هزینه کمبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر جنتی 28 بهمن‌ماه در همایش نخبگان و تجلیل از 40 نخبه استان که به میزبانی سالن اجتماعات شهید نوری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: افراد با وقف مال، خود را جاودانه می‌کنند و هم در دنیا و هم در آخرت از ثمرات و برکات آن بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: لازم است قدردان خدمات واقفان باشیم و خود نیز در زمره واقفان خیراندیش قرار گیریم. امروز مسائل اقتصادی باعث شده است که برخی از این‌که در زمره واقفان قرار بگیرند احساس ناامیدی کنند، در حالی که با حداقل مبلغ می‌توانیم اسم خود را با نیت و اراده قوی در زمره واقفان قرار دهیم.
این مسئول وقف دسته‌جمعی و مشارکتی را راهی برای مشارکت در این کار خیر با هزینه کمتر خواند و گفت: استان زنجان 50 هزار دانشجو دارد و اگر هر دانشجو ماهانه 20 هزار تومان وقف کند، در سال 12 میلیارد تومان وقف شده است که می‌توان موقوفه‌ای ایجاد کرد تا زمینه برای رفع نیاز دانشگاه‌ها را فراهم کنیم.
جنتی خاطرنشان کرد: وقف نیازمند همت، اراده و نیت است و در جامعه امروز ضروری است که با همت دانشجویان، اساتید و هیئت‌علمی بتوانیم این موقوفه را ایجاد کنیم تا سالانه پژوهش‌هایی که به مرحله صنعتی شدن و عملیاتی نمی‌رسد، به مرحله اجرا درآید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: در همین راستا، جهت حمایت از نخبگان و مستعدان زنجانی تفاهم‌نامه‌ای بین اوقاف استان و بنیاد نخبگان منعقد شده است و تصمیم بر این شد که جایزه به نام امام حسین (ع) باشد.
انتهای پیام
captcha