نخستین مرکز فرهنگی کهگیلویه وقف آستان قدس رضوی شد
کد خبر: 3791053
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

نخستین مرکز فرهنگی کهگیلویه وقف آستان قدس رضوی شد

گروه فرهنگی ــ سند رسمی نخستین مرکز فرهنگی در شهرستان کهگیلویه در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم و تحویل آستان قدس رضوی شد.

نخستین مرکز فرهنگی کهگیلویه وقف آستان قدس رضوی شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه وبویراحمد، علیرضا اسماعیل‌زاده، مدیرکل مرکز توسعه و نظارت بر موقوفات و نذورات آستان قدس رضوی روزگذشته، 28 بهمن‌ماه اظهار کرد: این نخستین موقوفه در استان کهگیلویه و بویراحمد است که برای آستان قدس رضوی وقف شده است.

وی افزود: با توجه به اشیای تاریخی و اسناد موجود در این مرکز برای تکمیل و توسعه این مجموعه فرهنگی، آستان قدس رضوی حمایت‌های متعددی را انجام خواهد داد تا این مرکز به‌عنوان یکی از مراکز بزرگ فرهنگی امام رضا(ع) در جنوب کشور تبدیل شود.
همچنین، سیدعلی موسوی‌نژاد سوق واقف این مجموعه نیز گفت: مجموعه وقف شده در سه طبقه بوده که شامل منزل مسکونی، حسینیه، کتابخانه، مرکز اسناد و موزه آثار تاریخی و شجره نامه‌های مختلفی از امامزادگان و نوادگانشان در داخل و خارج از کشور است.
وی افزود: جمع‌آوری این آثار حدود ۵۰ سال طول کشیده و برای گردآوری آن‌ها با هزینه شخصی، به استان‌ها و کشور‌های مختلف سفر کرده و این آثار را جمع‌آوری کردم.
واقف نخستین مرکز فرهنگی شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: از سال ۵۸ وارد آموزش و پرورش شدم و ۷۲ ماه نیز به‌عنوان بسیجی در دفاع مقدس حضور داشتم و در این مدت مستند‌هایی نیز از دفاع مقدس تهیه کردم و سال ۱۳۸۶ در شغل معلمی از آموزش و پرورش بازنشسته شدم.
موسوی‌نژاد هدف خود از این وقف را حفظ و نگهداری این آثار بیان کرد و گفت: این آثار متعلق به شیعیان و مردم زاگرس‌نشین است و به‌گونه‌ای حق‌الناس محسوب می‌شوند و این مجموعه را وقف کردم تا نسل‌های بعد از ما نیز به خوبی از این آثار استفاده کنند و گذشته خود را بشناسند.
انتهای پیام

captcha