برگزاری کارگاه توانمندسازی ارکان مساجد شهرستان محلات
کد خبر: 3791099
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

برگزاری کارگاه توانمندسازی ارکان مساجد شهرستان محلات

گروه فرهنگی ــ کارگاه توانمند‌سازی ارکان مساجد شهرستان محلات شامگاه یکشنبه ۲۸ بهمن‌ماه با حضور ائمه جماعت، هیئات امنا، مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد در مسجد امامزادگان فضل و یحیی(ع) محلات برگزار شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، کارگاه توانمند‌سازی ارکان مساجد شهرستان محلات شامگاه یکشنبه، ۲۸ بهمن ماه با حضور ائمه جماعت، هیئات امنا، مسئولین کانون‌های فرهنگی هنری و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد در مسجد امامزادگان فضل و یحیی(ع) محلات برگزار شد.
ارکان مساجد با تشکیل کارگروه‌های مختلف با رؤسای ادارات مربوطه مشکلات حوزه خود را مطرح کردند؛ جذب جوانان، دغدغه واحد دست‌اندرکاران مساجد بود که هر یک برنامه‌های خود را در این‌باره ارائه دادند.
حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در پایان کارگروه ضمن جمع‌بندی موضوعات مطروحه، اظهار کرد: امیرالمومنین علی (ع) می‌فرماید: خداوند وقتی می‌خواهد مصیبتی بر بخشی از زمین نازل کند به خاطر سه گروه عذاب نازل نمی‌کند؛ انسان‌هایی که برای خدا به یکدیگر محبت می‌کنند، انسان‌هایی که سحرگاهان به درگاه من دعا می‌فرستند و کسانی که مساجد من را آباد می‌کنند.
وی افزود: کار‌های فرهنگی خوبی در مساجد انجام شده و در حال انجام است اما مطلوب نیست و باید بیشتر به کیفی‌سازی فعالیت‌ها توجه داشت.
امام جمعه محلات ایجاد چارت تشکیلاتی را برای دست‌اندرکاران مساجد لازم دانست و گفت: در فعالیت‌های فرهنگی، مالی، عمرانی و دیگر مسائل بایستی مسئولی وجود داشته باشد تا یک شخص در مسجد در تمامی موارد تصمیم‌گیرنده نباشد. مسجد باید هیئتی جلو برود اما باید با نظم باشد و لازمه آن چارت تشکیلاتی است.
وی ادامه داد: بعضی اوقات رفتن یک شخص از مدیریت مسجد بهتر از ماندن آن است؛ خودمان تشخیص دهیم و با واگذاری به شخص دیگر، یک مسئولیت را از گردن خود رها کنیم. محلات هنوز دارالمؤمنین است و بخش مهم آن به خاطر فعالیت شما در مساجد است.
حجت‌الاسلام ربانی در پایان تصریح کرد: امروز به برکت حوزه علمیه در محلات مسجدی بدون امام جماعت نداریم، در مدارس و نهاد‌ها هم نماز جماعت برگزار می‌شود؛ برگزاری مستمر نماز جماعت در تمام نهاد‌ها، مدارس و مساجد از برکات این انقلاب است.
انتهای پیام

captcha