تعویق نشست اسلام‌آباد به دلیل تحریم اعضای طالبان
کد خبر: 3791114
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

تعویق نشست اسلام‌آباد به دلیل تحریم اعضای طالبان

گروه بین‌الملل ــ ‌سخنگوی گروه تروریستی طالبان اعلام کرد که به دلیل اینکه برخی از اعضای هیئت مذاکره‌کننده طالبان در فهرست سیاه آمریکا و سازمان ملل قرار دارند، این گروه نتوانسته است با مقامات آمریکایی در اسلام‌آباد دیدار کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ قرار بود دور پنجم دیدار هیئت مذاکره‌کننده طالبان و مقامات آمریکایی طی امروز 29 بهمن (18 فوریه) به میزبانی پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شود، اما روز گذشته 28 بهمن (17 فوریه) گزارش‌هایی مبنی بر لغو این دیدار منتشر شد.

برخی منابع خبری گزارش دادند که این دیدار به دستور ملا هبت‌الله (رهبر گروه طالبان) لغو شده و بنابراین اعضای دفتر سیاسی طالبان به اسلام‌آباد سفر نخواهند کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نمایندگان طالبان برای حضور در نشست اسلام‌آباد آمادگی داشتند، اما به دلیل اینکه بیشتر اعضای این گروه در فهرست سیاه آمریکا و سازمان ملل قرار دارند زمینه سفر آنها به پاکستان فراهم نشد و برگزاری نشست به تعویق افتاد.

مجاهد تأکید کرد که به تعویق افتادن این نشست ارتباطی به طالبان ندارد و این گروه برای برگزاری نشست آمادگی داشته است.

یادآور می‌شود، پیش از این نیز برخی رسانه‌های غربی از دیدار احتمالی هیئت طالبان با بن سلمان (ولیعهد عربستان سعودی) خبر دادند، زیرا تاریخ تعیین شده برای نشست اسلام‌آباد با سفر ولیعهد سعودی به پاکستان همزمان بود.

انتهای پیام

captcha