ادغام اتحادیه‌های قرآنی مصوبه شورای توسعه و لازم الاجراست
کد خبر: 3791169
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان جنوبی:

ادغام اتحادیه‌های قرآنی مصوبه شورای توسعه و لازم الاجراست

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها از شورای توسعه فرهنگ قرآنی که چند وزیر در آنجا حضور دارند و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که ریاست آن را برعهده دارد، انتظار دارند، قوانینی چون ادغام اتحادیه‌های قرآنی را اجرایی کنند.

محمد الهی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: از شورای توسعه فرهنگ قرآنی، انتظار داریم به قانونی که توسط همین شورا وضع شده احترام بگذارد و به مصوبات خودشان عمل کنند. چه کسانی می‌توانند پشتیبان مصوبه شورا باشند، وقتی شورای توسعه به افرادی که از قوانین مصوب تبعیت نمی‌کنند، بها می‌دهد. قانون مکتوب‌شده و آیین‌نامه اتحادیه‌ها براساس قوانین در هیئت رسیدگی به امور مؤسسات تدوین شد، همان هیئت رسیدگی که شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصویب کرد. ما مدیران عامل اتحادیه‌‌ها از شورای توسعه فرهنگ قرآنی که چند وزیر در آنجا حضور دارند و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ریاست آن را برعهده دارد، انتظار داریم، قوانینی که توسط شورا مصوب می شود، اجرایی کنند.
وی اظهار کرد: دین اسلام ما را به قانون‌مداری و نظم سفارش کرد و در قرآن بارها مؤمنان را از پیروی از هوای نفس بر حذر داشته است. باید به قوانین احترام گذاشت همانطور که اگر پلیس هم نباشد نباید از چراغ قرمز عبور کرد. امام خمینی(ره) فرمودند: تبعیت نکردن از قانون مضاف بر جرم حرام است. در نهایت، قوانین نوشته، مکتوب و مصوب شده اگر اجرا نشود، مایه تأسف است.
الهی افزود: در اتحادیه‌های استانی ادغام بخوبی و بدون هیچ تخلفی انجام شد. اینکه به میل تعدادی نیست، نباید مانع جریانی باشد که در کشور می‌خواهد، اتفاق بیافتد.
وی عنوان کرد: مجمع عمومی اتحادیه مدغم، خیلی عالی برگزار شد و افراد شایسته از هر دو نهاد سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شدند. کسی که خود را از کاروان ادغام عقب افتاده می‌بیند، باید سعی کند تا خود را برساند و به اشتباه خود پی ببرد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان جنوبی بیان کرد: اینکه هزاران مؤسسه بلاتکلیف باشند، به خاطر تعدادی که جمع شده‌اند و ادغام را رد کرده‌اند، درست نیست. در مجمع عمومی که 8 آذرماه سال جاری با حضور مدیران مؤسسات قرآنی از ارشاد و تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، اعضا رأی دادند و اساسنامه‌ای را مصوب کردند که از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و هیئت رسیدگی به امور مؤسسات ارائه شده بود؛ اگرچه اشکالاتی داشت، اما به خاطر اینکه جریانات کش پیدا نکند، کلیات اساسنامه مصوب شد و مقرر شد در مجمع عمومی آتی جزئیات اصلاح شود.
وی گفت: با صرف این انرژی‌های انسانی و مالی قانوناً فقط یک اتحادیه می‌تواند وجود داشته باشد آن هم اتحادیه‌ای است که مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی را دارد. اگر این اتفاق صورت نپذیرد، دوباره گروه دیگری پیدا می‌شوند و ساز خود را می‌زنند. تشکل‌‌‌‌‌‌‌های قرآنی باید ساختار واحد داشته باشند و صدور پروانه یکجا انجام شود و اعتبارات به صورت مشخص به مؤسسات تعلق گیرد.
الهی عنوان کرد: وقتی اتحادیه قرآنی حضور دارد، مؤسسات معین معنا ندارند، اعتبارات قرآنی به صورت یک کاسه باید جمع‌آوری شود و برابر طرحی که ابلاغ می‌شود، تخصیص یابد، اگر این اتقاق نیافتد مؤسسات از سراسر استان‌ها بسیج می‌شوند و در تهران تحصن می‌کنند تا مسأله ادغام ساماندهی شود.

انتهای پیام

captcha