ثبت وقف قرآنی جدید در مانه و سملقان
کد خبر: 3791200
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

ثبت وقف قرآنی جدید در مانه و سملقان

گروه اجتماعی ــ یک قطعه زمین مسکونی برای ساخت کلاس قرآن در شهرستان مانه و سملقان وقف شده است.

ثبت وقف جدید قرآنی در مانه و سملقان

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: واقفان خیراندیش فرزندان مرحوم اسدالله مجرد یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۱۲۰ متر مربع با امتیازات آب، برق و گاز برای ساخت کلاس قرآن در شهر آوا از توابع شهرستان مانه و سملقان را وقف کردند.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی این موقوفه ۳۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود، گفت: امسال چهار وقف قرآنی شامل دو موقوفه در شیروان در قالب یک قطعه باغ دیم در روستای پیرشهید به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال و یک قطعه زمین دیم به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال در روستای شناقی سفلی نیز به ثبت رسیده است.
آسوده ادامه داد: دو موقوفه دیگر شامل سه واحد تجاری به ارزش هشت میلیارد ریال و یک باب منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد ریال در فاروج وقف امور قرآنی شده است.
وی با اشاره به وجود ۶۰ موقوفه قرآنی دیگر در استان، بیان کرد: با ثبت این پنج وقف جدید شمار وقف‌های قرآنی خراسان‌شمالی به 65 موقوفه می‌رسد و این در حالیست که بیشتر این موقوفات نیز غیرمتصرفی بوده و مدیریت آن‌ها در دست خود واقف بوده و درآمد حاصله نیز بسیار اندک است.
آسوده با اشاره به اینکه بیش از ۶۵ درصد موقوفات استان به نیت سیدالشهدا(ع) و اهل بیت(ع) به ثبت رسیده است، گفت: با وجود اینکه قرآن و اهل بیت دو میراث گرانبهای پیامبر اکرم(ص) هستند ولی اجرای نیت برای قرآن بسیار کمتر در این راستا باید به‌منظور توسعه فرهنگ قرآنی بیش از پیش در جامعه با ثبت وقف‌های جدید تلاش کنیم.
انتهای پیام

captcha