استناد به بیانیه مقام معظم رهبری؛ تنها راه ساخت تمدن نوین اسلامی ‌
کد خبر: 3791243
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

استناد به بیانیه مقام معظم رهبری؛ تنها راه ساخت تمدن نوین اسلامی ‌

گروه سیاست و اقتصاد ــ دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری‌ اظهار کرد: مهمترین آرمان انقلاب ساخت تمدن نوین اسلامی است که برای ساخت این تمدن هیچ راهی نیست مگر اینکه مسئولان و مردم جامعه به این بیانیه استناد کنند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، طی روزهای گذشته مقام معظم رهبری بیانیه مهم و راهبردی را ایراد فرمودند و این بیانیه را یک نقشه راه معرفی کردند. این خبرگزاری برای بررسی چگونگی استفاده از این بیانیه با حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عابدین کاظمی‌نیا، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری مصاحبه‌ای ترتیب داده است که در ادامه می‌خوانیم.

ایکنا؛ با توجه به اینکه مخاطب اصلی حضرت آقا در این بیانیه جوانان هستند، ‌جوانان تا چه اندازه‌ای می‌توانند در محقق شدن مفاد این بیانیه اثر گذار باشند؟
مطلبی که در این بیانیه سه بار به آن تأکید شده است این است که جوانان باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت قرار دهند. مقام معظم رهبری در این پیام جوانان را مخاطب اصلی خود قرار داده است و جوانان باید آمادگی برای این مسئولیت سنگین را داشته باشند. لذا این یک اعلام جهاد و یک فراخوان عمومی برای پذیرش مسئولیت بزرگ در دهه پنجم انقلاب است. در این دهه ضمن همه مؤلفه‌هایی که از قبل وجود داشت آنچه تحقق داشته همین بار مسئولیت است که جوانان باید این ‌مسئولیت را پذیرفته و این راه را طی کنند تا انقلاب اسلامی را به اهداف خود برسانند.

ایکنا؛ دیگر اقشار مختلف جامعه تا چه اندازه‌ای و چگونه می‌توانند در محقق شدن مفاد این بیانیه اثرگذار باشند؟
زیاد نباید میان اقشار مختلف مردم برای درک و استفاده از این بیانیه تفکیک قائل شویم. آنچه که در ذهن عموم مردم به محض شنیدن کلمه چهل‌سالگی متبادر می‌شود همان پختگی و بلوغ است و عامه مردم چهل‌سالگی را به معنای بلوغ و پختگی کامل درک می‌کنند.
لذا انقلابی که به چهل‌سالگی رسیده یعنی به اوج پختگی رسیده است. حال این پختگی دو مسیر را به ما می‌دهد که یک مسیر آن داشتن نگاه عقلانی به گذشته انقلاب و درک این تحولات است.
عدالت، پذیرش خطاهای گذشته انقلاب و مواردی از این قبیل در این بیانیه ذکر شده است که ارزیابی این موارد نگاهی است که مردم می‌توانند به انقلاب کمک کنند.
مقام معظم رهبری یک سری آرمان‌هایی برای رسیدن به آینده این انقلاب ترسیم کرده است که این آرمان‌ها بدون ورود مردم در صحنه محقق نمی‌شود و همه مردم باید در میدان و در صحنه باشند.

ایکنا؛ این بیانیه مهم در بحث‌های آِینده انقلاب تا چه اندازه‌ای می‌تواند اثرگذار باشد؟
تا به حال از سوی مقام معظم رهبری در فواصل مختلف سه ابلاغیه مهم منتشر شده است. اولین ابلاغیه در سال اول ارتحال حضرت امام(ره) بود، ابتدای 20 سالگی انقلاب دومین بیانیه و امروز نیز در چهل سالگی انقلاب سومین بیانیه را داریم که خود حضرت آقا خواندن و درک این بیانیه را به همه مردم ایران سفارش کردند.
این یک سند بالادستی است که در اختیار مسئولان و رسانه‌ها قرار گرفته است لذا همانگونه که این سند باید در طبقات بالا و در دست مسئولان باشد باید در متن برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌ها نیز قرار گیرد تا مردم هم بتوانند آن را مطالعه کنند و همانند مسئولان به این سند راهبردی استناد کنند.
مهمترین آرمان انقلاب ساخت تمدن نوین اسلامی است که برای ساخت این تمدن هیچ راهی نیست مگر اینکه از این مسیر عبور کنیم و تا در این مسیر گام نگذاریم این هدف که دست‌یابی به آرمان‌ها و آینده روشن انقلاب است محقق نخواهد شد.
اگر باور داشته باشیم این سند را مقامی تدوین کرده که از همه ما بر مشکلات، اهداف و اوضاع جهان اسلام و دنیا آگاه‌تر است طبیعتاً برنامه عملی که تدوین کرده نیز قابل عملیاتی شدن است. مسائل مختلفی نیز در این بیانیه عنوان شده است که تنها راه رسیدن به آنها و رسیدن به یک نقطه ثابت و امیدوار درک وعمل کردن به همین نقشه راه است.

انتهای پیام

captcha