موکب فرهنگی رسانه‌ای اربعین حفظ و تقویت شود
کد خبر: 3791248
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

موکب فرهنگی رسانه‌ای اربعین حفظ و تقویت شود

گروه اجتماعی ــ رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در عراق، بر ضرورت حفظ و تقویت موکب فرهنگی رسانه‌ای اربعین تأکید کرد و گفت: این موکب می‌تواند بهترین الگو باشد.

موکب فرهنگی رسانه‌ای اربعین حفظ و تقویت شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحمید حسینی، رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در عراق‌ شب گذشته، 28 بهمن در مراسم تجلیل از خادمان موکب فرهنگی رسانه‌ای فجر در سمنان با بیان اینکه این موکب می‌تواند بهترین الگو باشد، گفت: در ٣١ استان ایران باید در عراق در ایام اربعین موکب‌های رسانه‌ای داشت که در این راستا ایجاد و فعالیت موکب رسانه‌‌ای فجر سمنان حرکتی انقلابی و ابتکاری بود که توانست در اربعین امسال خدمات گسترده‌ای در عراق ارائه دهد.

رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در عراق، یادآور شد: سایر استان‌های ایران نیز باید از سمنان در این حرکت زیبا الگو بگیرد و با تشکیل موکب‌های رسانه‌ای و اعزام خبرنگاران و عوامل فنی مردم عراق را در اطلاع‌رسانی این حرکت جهانی یاری کنند.

وی ادامه داد: موکب‌های تغذیه، اسکان، فرهنگی، حمل و نقل در عراق زیاد است که در این راستا این موکب باید حفظ و تقویت شود زیرا ‌راهپیمایی اربعین حسینی منحصر به ٨٠  کیلومتر مسیر نجف - کربلا نیست بلکه مسافتی یک هزار کیلومتری و از رأس البیشه در خلیج فارس تا کربلا را در برمی‌گیرد.

به گفته وی، راهپیمایی اربعین همه ساله از ٢٨ محرم آغاز می‌شود و تا ٢٠ صفر ادامه دارد که در این یک ماه مردم عراق در خیابان‌ها حضور دارند که حرکتی بزرگ است و عراق برای این حرکت عظیم نیاز به کمک و حمایت دارد.

یادآور می‌شود، در این مراسم از بیش از ٥٠ نفر عوامل رسانه‌ای، فنی و پشتیبانی موکب فرهنگی رسانه ای فجر با حضور مسوولان استان سمنان تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha