اسرائیل درب‌های مسجدالاقصی را بست
کد خبر: 3791287
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

اسرائیل درب‌های مسجدالاقصی را بست

گروه بین‌الملل ـ نظامیان رژیم صهیونیستی امروز با حمله به نمازگرازان حاضر در صحن‌های مسجدالاقصی، تمامی درب‌های ورودی این مسجد را بستند.

به گزارش ایکنا، به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطین  صفا، فرانس دبس، مسئول اطلاع‌رسانی اداره اوقاف اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نظامیان اسرائیلی تمامی درب‌های ورودی مسجدالاقصی را بستند.

در این بیانیه آمده؛ نظامیان اسرائیلی همچنین به شکل وحشیانه‌ای به نمازگزاران حاضر در صحن‌های این مسجد یورش بردند و شماری از آن‌ها را بازداشت کردند.

همچنین، شورای اوقاف، امور اسلامی و مقدسات قدس نیز با صدور بیانیه‌ای از اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در بستن ورودی «باب الرحمة» مسجدالاقصی خبر داد.

در این بیانیه‌ آمده؛ نظامیان اسرائیلی دیروز(28 بهمن‌ماه) ورودی باب الرحمة را با قفل و زنجیر بستند و این اقدام، تجاوزی آشکار است که در ادامه سلسله فعالیت‌های متجاوزانه این رژیم به یکی از بخش‌های اصلی مسجدالاقصی صورت گرفت.

شورای اوقاف قدس تأکید کرد: مسلمانان فلسطینی در پی این اقدام، نماز خود را بیرون مسجد و مقابل ورودی باب الرحمه و پشت درب‌های بسته ادا کردند.

در این بیانیه آمده؛ نیروهای رژیم صهیونیستی از سال 2003 میلادی تاکنون این اقدام را به بهانه‌های مختلف از جمله وجود گروه تروریستی که هیچگونه مبنایی برای وجود آن نیست، انجام داده‌اند.

شورای اوقاف، امور اسلامی و مقدسات اسلامی فلسطین افزود: پلیس رژیم صهیونیستی در سال 2017 با ارائه شکوائیه‌ای علیه اداره اوقاف اسلامی و کمیته میراث قدس به دادگاه این رژیم، خواستار صدور حکمی قضایی بستن ورودی باب الرحمة شده بود.

این شورا اضافه کرد: هدف اسرائیل از بستن باب الرحمة، تحقق اهداف خبیث این رژیم در راستای تغییر واقعیت دینی و قانونی و تاریخی مسجدالاقصی و هتک حرمت اعتقاد بیش از یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان در جهان است.

شورای اوقاف قدس، ضمن بیان اینکه، اسرائیل مسئول هرگونه نقص و آسیب به معماری این بنای تاریخی که عمر آن به بیش از 1500 سال می‌رسد، است، این رژیم را از پیامدهای هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت موجود مسجدالاقصی و حرم شریف قدس بر حذر داشت و خواستار گشودن هرچه سریعتر ورودی باب الرحمة و حفظ حرمت آن شد.

انتهای پیام

captcha