به گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، علی مدبر، مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز، امروز، 29 بهمن در جلسه بررسی و داوری طرحهای رسیده برای فراخوان المانهای نوروزی با تأکید بر لزوم دقت در انتخاب و اجرای المانهای نوروزی، گفت: انتخاب موضوعات مناسب با برجسته کردن هویت تبریز و یافتن مکان مناسب برای نصب طرحهای انتخابی پس از اجرا، از جمله نکاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.
وی اظهار کرد: در این راستا استفاده از پتانسیلهای موجود در دانشگاهها همواره مورد توجه قرار گرفته و همچنین از هنرمندان نقاش، گرافیست و مجسمهساز در تمامی مراکز آموزش عالی و موسسه ها تقاضای همکاری در این رابطه داریم.
وی اضافه کرد: میتوان در برخی از نقاط اصلی شهر، المانهایی مرتبط با هویت تبریز طراحی و مکان یابی کرد و یا در محدوده بازار تبریز که به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان در یونسکو ثبت شده از المانهای هویت محور مانند فرش و کفش تبریز یا آجیل و شیرینی تبریز بهره برد و در کنار آن ظرفیتهای خدماتی، صنعتی و گردشگری این شهر را به نمایش گذاشت.
انتهای پیام