رونمایی از دایرةالمعارف 8 جلدی قرآن در کراچی
کد خبر: 3791324
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

رونمایی از دایرةالمعارف 8 جلدی قرآن در کراچی

گروه بین‌الملل ـ مراسم رونمایی از دایرة ‌المعارف 8 جلدی قرآن کریم به همت مؤسسه «منهاج القرآن» پاكستان در کراچی برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ مراسم رونمایی از این دایرةالمعارف قرآنی که اثر محمدطاهر القادری، رئیس و بنیانگذار مؤسسه بین‌المللی منهاج القرآن و حزب جنبش ملی پاکستان است، با حضور محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی، حجت‌الاسلام شیخ حسن صلاح‌الدین، رئیس ائمه جمعه و جماعت و علمای شیعه در کراچی و مدیر حوزه علمیه جامعه علوم اسلامی، معراج الهدی، امیر جماعت اسلامی ایالت سند، مسئولان احزاب سیاسی و مدیران نهادهای دینی فرهنگی و جمع زیادی از شخصیت‌های فرهنگی، ادبی و اجتماعی پاكستان در کراچی برگزار شد.

در این مراسم و پس از سخنرانی تعدادی از شخصیت‌های حاضر، محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران در كراچی مطالبی را درباره وظیفه علما، ارزش و جایگاه آنان و تلاش‌هایشان در بیان و تفسیر علوم قرآنی، سیره نبوی و اصلاح جامعه بیان کرد و ضرورت وحدت اسلامی را با عنایت به شرایط عصر حاضر اسلام و مسلمین مورد اشاره قرار داد.

وی همچنین بر ضرورت پیروی هر چه بیشتر از دستورات قرآن و سیره پیامبر گرانقدر اسلام(ص) تأکید کرد و توضیحاتی را در این باره ارائه داد.

باقری در پایان سخنانش نگارش و نشر دایرۃ‌المعارف قرآنی را کاری بزرگ برشمرد.

انتهای پیام

captcha