تشکل‌های قرآنی مانند دیگر اصناف نیازمند یک اتحادیه واحد است
کد خبر: 3791327
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی:

تشکل‌های قرآنی مانند دیگر اصناف نیازمند یک اتحادیه واحد است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: همانطور که تمام اصناف یک اتحادیه واحد دارند، مؤسسات قرآنی ـ مردمی نیز باید زیر نظر یک تشکل و اتحادیه واحد فعالیت کنند.

حسن سلطان‌پناه، عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: با بیش از چهل سال سابقه فعالیت در حوزه تبلیغ، اجرا و آموزش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی به عقیده من همانطور که تمام اصناف یک اتحادیه واحد دارند، مؤسسات قرآنی ـ مردمی نیز باید زیر نظر یک تشکل و اتحادیه واحد فعالیت کنند.
وی اظهار کرد: افرادی که مانع ادغام اتحادیه‌ها می‌شوند، کسانی هستند که صورت‌جلسه اتحادیه مدغم را امضاء کرده‌اند، حال به دلیل اینکه منافع خود را در خطر می‌بینند با ادغام مخالفت می‌کنند و جامعه قرآنی را به چالش کشانده‌اند.
سلطان‌پناه عنوان کرد: بیشتر افرادی که در مجمع عمومی که آذرماه سال جاری در قم برگزار شد، رأی آورده‌اند، مجوز فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند. اتحادیه قرآنی مدغم به معنای واقعی اتفاق افتاده و رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این اتحادیه، صادقانه اعلام کردند که حاضرند کلاً کنار روند تا اینکه انتخابات مجدد اتفاق بیافتد، اما در ادغام خللی وارد نشود و این جریان که بیش از هفت سال است به طول انجامیده به سرانجام برسد.
وی بیان کرد: اگر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در زمینه به سرانجام رسیدن ادغام اتحادیه‌ها با قدرت وارد نشود و غفلت ورزد، اعتراض جامعه قرآنی از سراسر کشور را بدنبال خواهد داشت و اگر تاکنون این اتفاق نیافتاده، هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت بر اصل مذاکره معتقد بوده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به فعالیت‌های اتحادیه مدغم گفت: به عنوان عضو هیئت مدیره از نزدیک شاهد عملکرد اتحادیه هستم، این اتحادیه با وجود این که نه بودجه و نه مکان مناسب در اختیار داشتند در عرض دو ماه توانستند، ساختمان جدید برای اتحادیه فراهم کنند و مدیرعامل و مدیر اجرایی مشخص شده، مکاتبات لازم نیز انجام شده است.
وی عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های اتحادیه در این زمان اندک، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح یکسان‌سازی اطلاعات جامع مؤسسات قرآنی است که قرار است در سال 98 این نرم‌افزار به همه مؤسسات ارائه شود و تمامی اطلاعات مربیان و ظرفیت مؤسسات براساس آن رتبه‌بندی شوند و بودجه‌ها براساس عملکرد بین اتحادیه‌ها تقسیم شود. امید است سال 98 با خبرهای خوبی برای جامعه قرآنی همراه باشد.

انتهای پیام

captcha