دوری از حواشی با به رسمیت شناختن ادغام اتحادیه‌های قرآنی
کد خبر: 3791328
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی اردبیل بیان کرد:

دوری از حواشی با به رسمیت شناختن ادغام اتحادیه‌های قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت اردبیل گفت: از مسئولان انتظار می‌رود با توجه به این میزان وقت و هزینه‌ای که صرف شده، وارد عمل شوند و ادغام را به رسمیت بشناسند تا مدیران قرآنی به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، به اصل ترویج فرهنگ قرآنی و حفظ وحدت و یکپارچگی جامعه قرآنی بپردازند.

دوری از حواشی با به رسمیت شناختن ادغام اتحادیه‌های قرآنینهضت حورزاده، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با فرایند شکل‌گیری ادغام اتحادیه‌های قرآنی گفت: علی‌رغم پیشرفت چشمگیر فعالیت‌های قرآنی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در زمینه برگزاری فعالیت‌های قرآنی عمده‌ترین مشکل، اقدامات موازی بود. بنابراین ضرورت برقراری یک ساز و کار مشخص و هم‌افزایی از ظرفیت و تشکل‌های مردم‌نهاد و پرهیز از موازی‌کاری برای برون‌رفت از این مشکلات در کشور احساس می‌شد.
وی اظهار کرد: در همین راستا حدود هفت سال است که بحث ادغام در دوره‌های مختلف مطرح بود تا اینکه پس از تصویب شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 1396، اتحادیه مدغم (با حضور مؤسسات قرآنی مردمی دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در 31 استان مراحل برگزاری مجمع عمومی را طی کرده و اعضای هیئت مدیره اتحادیه را با نظارت نمایندگان اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور انتخاب کردند.
حورزاده افزود: در مرحله ادغام اتحادیه‌های کشوری با توجه به اینکه موضوع ادغام اتحادیه‌های قرآنی به تصویب شورای توسعه فرهنگ قرآنی رسیده و مراحل قانونی خود را طی کرده است، این امر محقق نشد، در صورتی که اگر روند ادغام اتحادیه‌ها غیر قانونی بود، مجمع اتحادیه مدغم استان‌ها برگزار نمی‌شد. لذا از مسئولان محترم انتظار می‌رود پس از این همه صرف وقت و هزینه، وارد عمل شوند و ادغام را به رسمیت بشناسند تا مدیران قرآنی به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به اصل ترویج فرهنگ قرآنی و حفظ وحدت و یکپارچگی جامعه قرآنی بپردازند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل های قرآن و عترت اردبیل گفت: البته لازم به ذکر است که در مدت کوتاهی پس از شکل‌گیری اتحادیه مدغم، بحمدالله شاهد فعالیت‌های خوبی از اتحادیه مدغم بودیم که به حول و قوه الهی و در سایه حمایت‌های مادی ومعنوی شورای توسعه ارتقاء بیش از پیش فعالیت‌های قرآنی را انتظار داریم.
وی یادآور شد: اتحادیه قرآنی استان اردبیل به نمایندگی از مؤسسات قرآنی استان اعلام می‌دارد که آمادگی داریم تا هرکس برای قرآن کریم خدمت کند، ما هم در کنار او خدمت‌گزاری کنیم و همه به منظور ترویج و احیای فرهنگ قرآن در کشور احساس مسئولیت داشته باشیم و در مقابل از نمایندگان شورای توسعه فرهنگ قرآنی انتظار داریم ادغام را تمام شده بدانند. با تلاش و کار جهادی مدیر عامل اتحادیه مدغم، نه تنها برای احقاق حق مؤسسات، بلکه جبران مافات همراهی و همکاری کنند تا بتوان برخی مؤسسات که به دلیل مشکلات مالی، در مسیر رو به عقب و انحلال هستند را به مسیر خود بازگرداند.
وی ادامه داد: فراموش نکنیم که جامعه قرآنی انتظارات بیشتری از قبیل تخصیص بودجه و اعتبار به موسسات قرآنی از این نهاد دارد که متأسفانه تابه‌حال محقق نشده است.

انتهای پیام

captcha