نشست علمی «سیره تربیتی و سبک زندگی حضرت فاطمه(س)» برگزار شد
کد خبر: 3791363
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
به همت نمایندگی المصطفی در هند؛

نشست علمی «سیره تربیتی و سبک زندگی حضرت فاطمه(س)» برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ سلسله نشست‌های علمی تخصصی با عنوان «بررسی سیره تربیتی و سبک زندگی حضرت فاطمه(س)» در حوزه‌های علمیه خواهران از سوی نمایندگی جامعه‌المصطفی در هند برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصطفی، این نشست‌های تخصصی که با حضور سه تن از استادان و اعضای هیئت علمی جامعه‌المصطفی، بانوان «شایسته‌خوی»، مدیر مکتب نرجس(س) مشهد، «صدیق» از اعضای هیئت علمی و معاون فرهنگی- تربیتی مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی و «میانجی» از اعضای هیئت علمی مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی برگزار گردید، جمعی از اساتید و خواهران دانش‌آموخته المصطفی و حوزه علمیه جامعه فاطمه(س) در دهلی و جامعه بنت‌المصطفی در شهر «امروهه »‌حضور داشتند.
مدیر مکتب نرجس(س) مشهد مقدس در سخنانی با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث معصومان(ع)، به بیان ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) در حیطه‌های مختلف عبادی- معنوی، اخلاقی- رفتاری، خانوادگی و سیاسی- اجتماعی پرداخت.
خانم شایسته‌خوی با بیان نمونه‌هایی از حیات نورانی آن حضرت اظهارکرد: جلوه‌های عبادی و معنوی حضرت(س)، اخلاق متعالی، عفاف و حجاب، مبانی و روش‌های تربیت فرزند، همسرداری و اداره منزل و حضور آن یگانه بانوی اسلام در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، به ضرورت الگوگیری جامعه اسلامی، به ویژه نسل جوان، از سیره و سبک زندگی آن بانوی بزرگ اسلام تأکید کرد.
در ادامه، صدیق، معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی شهیده بنت‌الهدی ضمن تأکید بر ضرورت تأسی عملی به اهل‌بیت(ع) محبت و دوست داشتن حضرت فاطمه(س) را مقدمه‌ای برای تحول و تعالی روحی برای انسان برشمرد و افزود: آنچه بر زندگی انسان تأثیر مثبت می‌گذارد، مودت قلبی و محبت درونی است که از نشانه‌های آن مطیع بودن و اطاعت کردن انسان از نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) است و باید این مسئله به صورت جلوه‌‌هایی از سبک زندگی و شخصیت حضرت فاطمه(س) در زندگی انسان ظهور یابد.
شایان ذکر است این نشست‌ها علاوه بر طلاب حوزه‌های علمیه با استقبال چشم‌گیر جمعی زیادی از خواهران دانشجوی مسلمان و نسل جوان این کشور روبه‌رو شد و سخنرانان، در پایان این نشست‌ها به پرسش‌های مخاطبان پاسخ دادند.
انتهای پیام

captcha