امام جماعت «قبة الصخرة» را بازداشت کردند
کد خبر: 3791420
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
نظامیان اسرائیلی؛

امام جماعت «قبة الصخرة» را بازداشت کردند

گروه بین‌الملل ـ نظامیان اسرائیلی با حمله به مسجد‌الاقصی و ضرب و شتم نمازگزاران، شیخ رائد دعنا، امام جماعت مسجد «قبة الصخرة»، را بازداشت کردند.

امام جماعت مسجد قبة الصخرة بازداشت شد

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری المیادین، نظامیان اسرائیلی عصر دیروز با حمله به صحن‌های مسجدالاقصی نمازگزاران را مورد ضرب و شتم قرار دادند و امام جماعت مسجد قبة الصخره را بازداشت کردند.

اداره اوقاف اسلامی قدس در این باره از عموم مردم فلسطین خواست تا با حضور در این مسجد مانع اقدامات متجاوزانه رژیم اشغالگر اسرائیل شوند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید بر اینکه مسجدالاقصی خط قرمز مسلمانان به شمار می‌رود، افزود: ملت فلسطین اجازه نمی‌دهد هویت اسلامی آن به بازی گرفته شود.

در این بیانیه آمده: حمله مکرر نظامیان اسرائیلی به مسجدالاقصی و بستن درب‌های آن، انفجاری نزدیک علیه اشغالگران اسرائیل را هشدار می‌دهد، در حالی که تاریخ ملت فلسطین ثابت کرده که مسجدالاقصی شعله انتفاضه این ملت است.

نظامیان رژیم صهیونیستی، دیروز (29 بهمن‌ماه) با حمله به نمازگرازان حاضر در صحن‌های مسجدالاقصی، تمامی درب‌های ورودی این مسجد را بستند و مسلمانان فلسطینی در پی این اقدام، نماز خود را بیرون مسجد و مقابل ورودی باب الرحمة و پشت درهای بسته ادا کردند.

«قبه الصخره» یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین آثار معماری اسلامی بعد از مسجدالاقصی در بیت‌المقدس است که در دوره خلافت «عبدالملک بن مروان» خلیفه اموی بنا شد. این مسجد تقدس خاصی نزد مسلمانان دارد. همچنین یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های هنر معماری ارزشمند تمدن اسلامی است. عامه مردم گمان می‌کنند که مسجدالاقصی همان قبه‌الصخره است.

انتهای پیام

captcha