اختتامیه جشنواره بین‌المللی «موسیقی فجر» برگزار می‌شود
کد خبر: 3791423
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

اختتامیه جشنواره بین‌المللی «موسیقی فجر» برگزار می‌شود

گروه هنر ــ سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی «موسیقی فجر» شامگاه امروز سه‌شنبه، 30 بهمن‌ماه، در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی «موسیقی فجر» شامگاه سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه، و پس از شش روز برگزاری در تالارهای مختلف پایتخت در تالار وحدت به کار خود پایان خواهد داد.

تالارهای وحدت، رودکی، ایوان شمس، فرهنگسرای نیاوران، برج آزادی، سوره حوزه هنری میزبان اجراهای متعدد گروه‌های موسیقی ایرانی و خارجی بودند و سالن سیف‌الله داد خانه سینما  نیز اختصاص به نمایش آثار فیلم با موضوع موسیقی داشت.

همچنین در جذاب‌ترین و پرشورترین بخش این دوره از جشنواره برج میلاد به اجرای آثار موسیقی پاپ با حضور و اجرای خوانندگان محبوب این ژانر موسیقی اختصاص داشت که البته هر سال با شور و حرارت زیادی برگزار می‌شود و ستاد برگزاری جشنواره نیز بر روی آن سرمایه‌گذاری ویژه‌ای می‌کند، چراکه بخش زیادی از درآمد جشنواره را به دوش می‌کشد.

این دوره از جشنواره با تأکید شاهین فرهت؛ دبیر هنری آن بر روی بازتولید و اجرای آثار فاخر موسیقی ایرانی طی دهه‌های گذشته داشت و البته با رویکرد آکادمیک، این دوره اهتمامی نیز بر فعالیت و تولیدات هنرستانی و دانشجویان رشته موسیقی داشت.

گروه‌های موسیقی نواحی نیز که در این دوره از جشنواره به اجرای آثار موسیقی پرداختند اغلب قطعات خود را اختصاص به  موسیقی انقلابی با تمی حماسی دادند که با توجه به چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ادای دین جامعه موسیقی به انقلاب اسلامی است، اما امشب اختتامیه جشنواره «موسیقی فجر» در شرایطی برگزار می‌شود که برخلاف ادوار گذشته جایزه «باربَد»، که به برگزیدگان این جشنواره اهدا می‌شد، از این رویداد حذف شده است؛ اتفاقی که جذابیت جشنواره را در روند رقابتی آن دوچندان می‌کرد و شاید با حذف آن انگیزه فعالان در این عرصه و به ویژه نسل جوان برای عرض اندام در چنین رویدادی کمرنگ شود.

انتهای پیام    

captcha