دانشگاه و مساجد؛ منشأ شکل‌گیری انقلاب ‌بین جوانان‌
کد خبر: 3791426
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

دانشگاه و مساجد؛ منشأ شکل‌گیری انقلاب ‌بین جوانان‌

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی همدان گفت: ‌مراکز اصلی حضور جوانان و فعالیت آن‌ها در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها بوده و دانشجویان از پیشگامان انقلاب به شمار می‌روند.

دانشگاه و مساجد منشأ شکل‌گیری انقلاب در بین جوانان بوده استبه گزارش ایکنا از همدان، فاطمه عزیزی‌هرمز، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد همدان، امروز، 30 بهمن‌ماه در جشن هنر انقلابی اظهار کرد: نیرو و ظرفیت جوانان سرمایه اصلی هر کشوری محسوب می‌شود و نسل جوان سهم بزرگی در تحولات و پیشرفت کشور دارد.
عزیزی‌هرمز افزود: جوانان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب و سپس در دوران دفاع مقدس، سازندگی و پیشرفت‌های علمی و نظامی کشور نقشی بی‌بدیل و غیرقابل انکار داشته‌اند.
وی اضافه کرد: عرصه و مراکز اصلی حضور جوانان و فعالیت آن‌ها در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها بوده و دانشجویان از پیشگامان انقلاب به شمار می‌روند.
عزیزی با اشاره به نقش محوری و غیرقابل انکار جوانان در شکل‌گیری، پیروزی و تثبیت انقلاب تأکید کرد: همراهی این قشر نیز تضمینی برای آینده انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف آن در تمام زمینه‎ها خواهد بود.
محسن جهانشیر، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این مراسم سروده‌ خود در وصف امام رضا(ع) را قرائت کرد و گفت: پس از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی مشخص شده که این انقلاب بزرگ تأثیرگذارترین رویداد معاصر جهان بوده که نه تنها رو به افول نرفته، بلکه پرتو افشانی آن روز به روز بیشتر می شود.
وی افزود: دانشجویان باید با دستاوردهای انقلاب آشنا شوند و در راستای پیشبرد اهداف انقلاب تلاش کنند.
علی‌اصغر عندلیبی، از رزمندگان دفاع مقدس و عضو گردان تخریب لشکر انصارالحسین(ع) همدان نیز به بیان خاطراتی طنز از جبهه پرداخت.
یادآور می‌شود، در این مراسم 6 تن از شاعران دانشجو خانم‌ها مریم اسفندی، زهرا فرشچیان، مینا رضایی، مهسا جعفری، نازنین شایگان و آقای احسان جعفری اشعار خود که در وصف شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، پرچم ایران و انقلاب اسلامی سروده بودند را قرائت کردند.
هم‌چنین گروه تئاتر اشک‌ها و لبخندها با اجرای نمایشی با مضمون شهید و مهدی چناری خواننده انقلابی استان همدان در این مراسم هنرنمائی کردند.
در پایان از دانشجویانی که به قرائت آثار ادبی خود پرداخته بودند نیز تقدیر شد.
انتهای پیام

captcha