قاطعانه از شکل‌گیری اتحادیه مدغم قرآنی حمایت می‌کنیم/ اختصاص بودجه قرآنی از طریق اتحادیه به مؤسسات
کد خبر: 3791429
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
مدیران عامل مؤسسات قرآنی چهار استان کشور؛

قاطعانه از شکل‌گیری اتحادیه مدغم قرآنی حمایت می‌کنیم/ اختصاص بودجه قرآنی از طریق اتحادیه به مؤسسات

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیران عامل مؤسسات قرآنی چهار استان کشور با تأکید بر اینکه تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی براساس مصوبه و قانونی است، حمایت خود را از آن اعلام کردند و خواستار تزریق بودجه و ارائه طرح‌ها و برنامه‌ به مؤسسات قرآنی از طریق اتحادیه مدغم شدند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ بحث ادغام اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها و به تبع آنها اتحادیه کشور، راهی بود که مؤسسات قرآنی از سال‌های گذشته آن را دنبال می‌کردند، اما پس از رسیدن به مرحله آخر داستان ادغام، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از نپذیرفتن آن سخن به میان آورد. با وجود مصوبه قطعی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی کشور، مجمع عمومی در آذرماه و با حضور بیش از 230 نفر از نمایندگان اتحادیه‌های استانی تشکیل شد و پس از آن اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور انتخاب شدند.
سیدمهدی پورموسوی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان، در این زمینه و در گفت‌وگو با ایکنا گفت: بحث اتحادیه مدغم در سیستان و بلوچستان نیز با وجود اینکه از استان‌های مرزی و محروم کشور است، پس از برگزاری مجمع عمومی با حضور گسترده مؤسسات عضو اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان، همانند دیگر استان‌ها و در بازه زمانی مشخص، انجام گرفت.
وی اظهار کرد: مشکلی در فرایند ادغام اتحادیه‌های قرآنی در 31 استان، که مصوبه شورای توسعه بوده، دیده نشد و این ادغام با حضور نمایندگان دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی و همچنین نمایندگانی از اتحادیه‌ها برگزار شد و همگان برای وحدت‌ رویه و اتحاد جامعه قرآنی تلاش می‌کنند. لذا از همه مسئولان مربوطه تقاضا داریم با توجه به اینکه اتحادیه مدغم شکل گرفته، به عدم فعالیت اتحادیه‌های قبلی همکاری لازم را داشته باشند.
پورموسوی با بیان اینکه اتحادیه قرآنی مدغم در استان‌ها به ثبت رسیده و فعالیت هر اتحادیه دیگر در این راستا فاقد وجاهت قانونی است، بیان کرد: اتحادیه مؤسسات مردمی ـ قرآنی داوطلبانه فعالیت خود را متوقف کرد و درخواست مدیران عامل اتحادیه‌های مدغم در استان‌ها این است که مواردی از جمله تخصیص بودجه، نامه‌نگاری و حضور در شورای توسعه به عنوان نماینده نهاد مردمی از طریق اتحادیه قرآنی مدغم انجام شود.
وی افزود: دو ماه از عمر فعالیت اتحادیه قرآنی مدغم کشور می‌گذرد و در این مدت طی مذاکراتی که با رؤسای سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی و سازمان دارالقرآن الکریم در زمینه واگذاری طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی به مؤسسات داشته‌ایم، این طرح‌ها از طریق اتحادیه با نظارت دستگاه‌ها انجام شده است.
منصوره معصومی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، نیز با اشاره به اینکه انتظار از جامعه قرآنی این است که به قرآن عمل کنند، اظهار کرد: همان طور که خدا و قرآن ما را به وحدت و همدلی سفارش کرده‌اند، باید در حفظ وحدت و یکپارچگی بین جامعه قرآنی کوشا باشیم.
وی اظهار کرد: اتحادیه قرآنی مدغم به منزله نهاد مردمی در زمینه حفظ وحدت و یکپارچگی، قطعاً اثرگذارتر از نهادهای حاکمیتی خواهد بود. قرآنیان کشور باید به این قضیه کنند که زمان جزیره‌ای کار کردن تمام شده است.
معصومی با تأکید بر اینکه به طور قطع و قاطعانه از شکل‌گیری اتحادیه قرآنی مدغم دفاع می‌کنیم، افزود: از زمان شکل‌گیری اتحادیه مدغم بیشتر وقت و انرژی صرف امور سخت‌افزاری و اثبات حقانیت این تشکل شده است.
وی ضمن تقدیر از رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور به منظور در نظر گرفتن مکان مناسب برای اتحادیه مدغم، گفت: اگر موانع موجود بر سر راه اتحادیه قرآنی مدغم وجود نداشت، این اتحادیه می‌توانست در همین مدت کوتاه هم فعالیت‌های مثمرثمرتری داشته باشد.
جواد سعیدی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: ادغام اتحادیه‌های قرآنی در استان‌ها با حضور نمایندگان اتحادیه مؤسسات و تشکل‌ها انجام شد و صورت‌جلسه به امضای مسئولان رسید و به تبع همین ادغام استانی، ادغام اتحادیه قرآنی در کشور با حضور نماینده دستگاه‌های حاکمیتی انجام شد. تاکنون هزینه‌های بسیاری برای ادغام اتحادیه‌های قرآنی صرف شده و نمی‌توان تنها صرف اینکه منافع عده‌ای زیر سؤال می‌رود، از به رسمیت شناختن ادغام اتحادیه‌های قرآنی صرف نظر کرد.
سعیدی با اشاره به تخصیص ناعادلانه بودجه بین مؤسسات قرآنی، افزود: در حالی که برخی مؤسسات قرآنی بودجه میلیاردی دریافت کرده‌اند، مؤسساتی هم هستند که علی‌رغم اینکه فعالیت‌های درخور توجهی داشته‌اند یک ریال هم از این بودجه نصیبشان نشده است.
وی با بیان اینکه اگر عده‌ای رأی نیاوردند، دلیل نمی‌شود که با اصل ادغام مخالفت کنند، گفت: تلقی ما این است که ادغام نه در شعار، بلکه در عمل انجام شده و انتظار این است که شورای توسعه ادغام را بپذیرد و انحلال اتحادیه‌های قبلی را اعلام کند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور بیان کرد: نهادهای دولتی خادم مردم هستند و باید خواسته مردم را عملی کنند. تاکنون با ارائه طومار و بیانیه درخواست جامعه قرآنی را مطرح کرده‌ایم؛ در صورتی که مورد بی‌توجهی مسئولان مربوطه قرار گیرد، از طریق مجاری قانونی اقدام خواهد شد.
وی افزود: در همدان نه تنها مؤسسات قرآنی، بلکه خانه‌های قرآن نیز با اتحادیه همراه هستند و همگی خواستار این هستند که شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اتحادیه قرآنی مدغم را که بزرگترین نهاد قرآنی مردمی است به رسمیت بشناسد و بودجه قرآنی نیز از طریق اتحادیه مدغم به مؤسسات اختصاص یابد.
مرضیه خسروی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا با ذکر چند سؤال از شورای توسعه فرهنگ قرآنی و دیگر مسئولان، گفت: آیا مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی رسمیت دارد؟ اگر دارد چرا در قبال برخی عهدشکنی‌ها و عملکردهای غیرقانونی سکوت اختیار کرده‌اند؟ آیا گسترش فعالیت‌های قرآنی کشور منوط به رضایت و عدم رضایت یک ارگان یا بخش و تشکیلات و اشخاص است؟ اگر هست، چرا؟ و اگر نیست، باز هم سکوت چرا؟
وی با طرح این سؤال که آیا عمر، وقت و هزینه ساحت قرآن و قرآنیان ارزش دارد یا خیر؟ افزود: متأسفانه این همه جلسه و اعتبار و وقت‌هایی که از سوی یکایک شما و مدیران دلسوز کشوری و استانی و مؤسسات هزینه شده تا ادغام اتحادیه‌های کشوری و استانی انجام شود، از طرف برخی بالادست‌نشین‌ها نادیده و کم‌ارزش تلقی شد.
خسروی ادامه داد: آیا منحل شدن شورای هماهنگی استان‌ها که بسیار برای هماهنگی عملکرد قرآنی دستگاه‌ها و مراکز مردمی فرصت خوبی را ایجاد می‌کرد و حداقل از اینکه اعتبارات قرآنی استانی در مسیر خود قرار گرفته و تا حدودی از تخلفات جلوگیری می‌کرد هم ادامه سیاست ضد قرآنی بوده که در استان‌ها عملی شده است؟
وی گفت: مطالبات قانونی مدیران استانی حق ماست و برای احقاق حقمان پافشاری خواهیم کرد و در مقام نماینده قرآنی استان اعلام می‌کنم که بترسید از اینکه وجاهت مسئولان در جامعه به خاطر منافع دنیوی خدشه‌دار شود، چراکه دشمن در کمین است که بار دیگر از آن بر ضد اسلام و قرآن و انقلاب بهره ببرد.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۴:۰۱
0
0
ماشاءالله به ایکنا که کل کارتو رو ول کردید چسبیدید به ادغام اتحادیه ها
نکنه خدای نکرده رانتی توو این قضیه متوجه ایکنا بشه
هر روز که صفحه اصلی ایکنا رو باز میکنیم..حداقل دوتا خبر از ایناست...
اگه مرد هستید و خداشناس...نظر منو درج کنید...که البته نیستید..چون بارها نظر گذاشتم و حذف کردید
یحیی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۳ - ۰۰:۴۲
0
0
ما به جد مخالف ادغام هستیم؛ ادغام راه اشتباهی بود که به حمدلله به موقع جلوش گرفته شد.
captcha