پاکستان خواستار میانجیگری سازمان ملل در روابط با هند شد
کد خبر: 3791447
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
در پی بالا گرفتن تنش بین دو کشور؛

پاکستان خواستار میانجیگری سازمان ملل در روابط با هند شد

گروه بین‌الملل- با بالا گرفتن تنش بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو پس از حمله انتحاری روز پنجشنبه در کشمیر هند، وزیر امور خارجه پاکستان از دبیرکل سازمان ملل خواست تا برای کاهش این تنش‌ها تلاش کند.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ «شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه پاکستان، در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل، خواستار میانجیگری وی در روابط با هند شد.
 
به دنبال حمله انتحاری هفته گذشته در کشمیر تحت کنترل هند  تنش‌ها بالا گرفت، چراکه این کشور پاکستان را در آن دخیل می‌داند.

«نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند، با اشاره به اینکه یک گروه شبه‌نظامی مرتبط با پاکستان این حمله را به عهده گرفته، به پاکستان هشدار داده که به این بمب‌گذاری «پاسخ سختی» خواهد داد؛ این تنش‌ها بیم درگیری بین این دو کشور هسته‌ای را افزایش داده است.
 
قریشی در نامه‌ خود خطاب به دبیر کل سازمان ملل نوشت: خواستار توجه فوری شما به وضعیت امنیتی رو به وخامت این منطقه هستم که حاصل تهدید هند مبنی بر استفاده از نیروی نظامی علیه پاکستان است.
 
وی با تقبیح هند که به گفته او بنا بر دلایل سیاسی داخلی به لفاظی خصمانه علیه پاکستان روی آورده، گفت: بسیار حیاتی است که در جهت کاهش تنش‌ها گام برداشته شود.
 
گروه «جیش محمد»، که در پاکستان مستقر است، مسئولیت بمب‌گذاری اخیر را برعهده گرفته اما پاکستان دخالت خود را در این حمله تکذیب کرده است.
 
روز پنجشنبه بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر نیروهای پلیس مرکزی هند که عازم شهر سرینگر، در جامو و کشمیر بود، ۴۴ سرباز کشته و ۲۰ نفر نیز مجروح شدند.
انتهای پیام
captcha