مشارکت 42 هزار نفری در فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت
کد خبر: 3791472
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
تاجفرد بیان کرد:

مشارکت 42 هزار نفری در فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت

گروه سلامت ــ دبیر ستاد فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت با اشاره به مشارکت 42 هزار نفری دانشگاهیان علوم پزشکی در فعالیت‌های جهادی از ارائه بیش از یک میلیون و 100 هزار خدمت به مردم مناطق محروم، حاشیه‌‍‌ای و کم برخوردار خبر داد.

مشارکت 42 هزار نفری در فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت/ ارائه بیش از یک میلیون خدمت سلامت به مردم محروممحمد تاجفرد، دبیر ستاد فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه ستاد فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت از ابتدای سال ۹۶ تشکیل شد، گفت: تا پایان دی‌ماه سال گذشته، ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی ستاد‌های خود را فعال کردند و حاصل آن شناسایی و ثبت ۲۶۹ کانون جهادی و برگزاری بیش از هزار و ۱۰۰ اردوی سلامت بوده است.
تاجفرد با بیان اینکه ۴۲ هزار نفر در اردو‌های جهادی دانشگاه‌های علوم پزشکی شرکت کرده‌اند، گفت: ۳ هزار عضو هیئت علمی، ۱۶ هزار و ۶۰۰ دانشجوی دختر، ۱۲ هزار و ۲۰۰ دانشجوی پسر و ۱۱ هزار کارمند با حضور در این اردو‌های جهادی بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار خدمت سلامت را به مردم محروم، حاشیه نشین و روستایی ارائه داده‌اند.
تاجفرد بیان کرد: عمده خدمات اردو‌های جهادی شامل درمان با تخصص‌های مختلف، دندان‌پزشکی و خدمات آموزشی در حوزه بهداشت است.
وی یکی از موانع کار‌های جهادی در خدمات سلامت را عدم وجود بودجه مناسب دانست و گفت: از اوایل کار ما در ستاد اردو‌های جهادی دانشگاه‌های علوم پزشکی بودجه مصوبی برای این کار وجود نداشته است؛ اما با تلاش روئسای دانشگاه‌ها خوشبختانه توانستیم بیش از یک میلیون خدمت را طی یک سال و نیم گذشته ارائه دهیم.
تاجفرد یادآور شد: وزارت بهداشت ۸۰ کلینیک در سال گذشته برای اردو‌های جهادی درنظر گرفته که امیدواریم از این کلینیک‌ها به شیوه مطلوب استفاده شود در این راستا نیز باید تکنسین‌های ویژه کلینیک‌ها معرفی شوند.
وی ادامه داد: هر چند نبود اعتبارات مشکلاتی را برای وزارت بهداشت داشته است، اما تلاش کرده‌ایم تا یونیت‌های دندانپزشکی ویژه‌ای را برای اردو‌های جهادی اختصاص دهیم.
تاجفرد با بیان اینکه خیرین سلامت در برپایی اردو‌ها همکاری مناسبی با ستاد فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت داشته است، اظهار کرد: دو بنیاد علوی و برکت نیز برای همکاری در این اردو‌ها اعلام آمادگی و تفاهم نامه با آن‌ها برای مشارکت در این اردوه‌ها در مراحل ابتدایی است.
دبیر ستاد فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت با اشاره به حضور ۱۰ برابری اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی در این اردو‌ها گفت: اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به حس داوطلبانه و خیرخواهانه‌ای که دارند، مشارکت بیشتری داشته و می‌توان از خدمات تخصصی آن‌ها بیشترین بهره را برد.
تاجفرد با بیان اینکه ستاد اردو‌های جهادی دیگر خود را محدود به زمان‌های خاصی نمی‌داند گفت: در حال حاضر هر دانشگاه علوم پزشکی در ماه بیش از یک اردو را برگزار می‌کند.
وی یادآور شد: در دهه فجر امسال نیز ۲۰۰ گروه جهادی با مشارکت بیش از ۱۰ هزار جهادگر در مناطق کم برخوردار و روستایی خدمات دندان پزشکی که خدمات گرانی بوده و دسترس همه نیست را به صورت رایگان ارائه دادند.
انتهای پیام
captcha