تولید ۹۰ دقیقه خاطرات صوتی از زنان دفاع مقدس گیلان
کد خبر: 3791477
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

تولید ۹۰ دقیقه خاطرات صوتی از زنان دفاع مقدس گیلان

گروه اجتماعی ــ مسئول امور زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه تولید کتاب صوتی از خاطرات بانوان رزمنده دفاع مقدس برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد، گفت: در حال حاضر بیش از ۱.۵ ساعت خاطرات صوتی زنان دفاع مقدس گیلان تولید شده است.

سمیه اقدامی، مسئول امور زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، تولید و انتشار کتاب صوتی زنان دفاع مقدس را یکی از مأموریت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: در این راستا تولید کتاب صوتی خاطرات مادران، همسران و خواهران شهدا و زنان رزمنده گیلانی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تولید کتاب صوتی از خاطرات بانوان رزمنده دفاع مقدس برای نخستین بار در کشور صورت می گیرد، افزود: با توجه به کاهش سرانه کتابخوانی و اقبال جوانان و نوجوانان به استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، کتاب های صوتی زنان دفاع مقدس نیز از طریق فضای مجازی در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرد.

اقدامی از چاپ چهار عنوان کتاب در حوزه زنان گیلانی دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در گام نخست تولید کتاب صوتی مذکور، ضبط خوانش مجموعه خاطرات زنان رزمنده و ایثارگر استان از کتاب های «آن روزها»، «30 گفتار از عطر افطار»، «جا مانده» و «نقش زنان گیلان در دفاع مقدس» انجام شد.

مسئول امور زنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان جامعه امروز را نیازمند معرفی الگوهای ایثار و از‌خود‌گذشتگی دانست و یادآور شد: به زودی تولید کتاب های صوتی با محوریت خاطرات دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان نیز صورت می گیرد.

وی هر خاطره را سه دقیقه ای دانست و عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 1.5 ساعت خاطرات خوانده شده توسط خانم ها زهرا معادی و ندا علی نژاد، دو تن از گویندگان برجسته صدا و سیمای مرکز گیلان تولید شده و در فضای مجازی قرار گرفته است.

اقدامی با بیان اینکه استان گیلان بیش از 300 زن رزمنده دوران دفاع مقدس دارد، تأکید کرد: از این تعداد 33 شهیده داریم. همچنین گیلان 64 زن جانباز 5 تا 70 درصد از دوران انقلاب، ترور و دفاع مقدس دارد.

انتهای پیام

captcha