احیای فرهنگ روستاها با تکیه بر کتاب محقق می‌شود
کد خبر: 3791488
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

احیای فرهنگ روستاها با تکیه بر کتاب محقق می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد استان یزد گفت: زمانی روستاهای ما با برند فرهنگ قومی و تمدنی شناخته می‌شدند اما با افزایش روند مهاجرت‌ها این امر فراموش شده ولی با کتاب می‌توان آن را احیا کرد.

به گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد 29 بهمن در مراسم اختتامیه جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» استان یزد در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، آشنایی مردم با کتاب است و سعی داریم این آشنایی در روستاها نیز صورت بگیرد.
وی افزود: هدف دیگر ما نیز فرهنگی‌تر شدن فضای روستاها است و معتقدیم زمانی روستاهای ما با برند فرهنگ قومی و تمدنی شناخته می‌شدند اما با افزایش روند مهاجرت‌ها این امر فراموش شده ولی با کتاب می توان آن را احیا کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان روستایی نیز از اهداف دیگر ما است و سعی داریم با این برنامه های فرهنگی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را با کتاب پر کنیم و این کتاب است که به بهترین شکل می‌تواند اوقات فراغت مردم روستاها و عشایر را پر کند.
جوادیان زاده یادآور شد: ما در دوره اول جشنواره‌های روستاها و عشایر دوستدار کتاب با 50 روستا فعالیت خود را آغاز کردیم که ابراهیم آباد رستاق اشکذر نیز در بین 10 روستای دوستدار کتاب کشور قرار گرفت و در دوره‌های مختلف نیز توانستیم به در بین 10 روستای برتر کشور قرار بگیریم و عناوین مختلف را نیز کسب کنیم.
وی گفت: در این دوره نیز 91 روستا از 10 شهرستان در جشنواره شرکت کردند که 4 روستا به مرحله نهایی و یک روستا نیز به مرحله استمرار راه یافت و یک روستا نیز در قالب روستاهای دوستدار کتاب قرار گرفته‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: کتاب کالا و ابزاری نیست که در محاصره یک اداره باشد و فراتر از بروکراسی اداری است که ما نیز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بهانه‌ای برای برگزاری این برنامه‌ها شده‌ایم و تمامی دستگاه‌ها باید در کنار هم قرار گیرند تا بتوانند به گسترش کتاب و کتابخوانی کمک کنند.

انتهای پیام

captcha