درگیر حواشی‌های سیاسی نشویم
کد خبر: 3791491
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
آیت‌الله دژكام:

درگیر حواشی‌های سیاسی نشویم

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینكه تمام جهت‌گیری مسئولان استان را در برخورد با مسائل سیاسی و اجتماعی را به دقت رصد می‌كنم، گفت: انتظار دارم مدیریت سیاسی استان و شهر شیراز از کنار حواشی سیاسی با درایت و تدبیر عبور کنند و درگیر آن‌ها نشوند.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، 29 بهمن‌ماه در دیدار با فرماندار جدید شیراز گفت: مدیریت کلان در سطح شهر شیراز، از حساسیت‌ها و ظرافت‌های خاصی برخوردار است و کار کردن در شهری چون شیراز که دارای سابقه طولانی و درخشانی در امور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است با همه شهرهای دیگر تفاوت دارد و به نوعی سخت و دشوار نیز هست.
وی افزود: برخلاف آنچه که در طی سال‌های اخیر شنیده‌ایم که برخی، معتقدند برخی مسائل و حواشی سیاسی کشور از شیراز آغاز می‌شود، بنده رویکرد و تلاشم این بوده و خواهد بود که شیراز و فارس از یک آرامش و ثبات بهره‌مند باشد.
آیت‌الله دژكام ادامه داد: وضعیت شیراز در گذشته این‌گونه بوده که بار سنگین برخی مسائل کشور را بر دوش کشیده و برای آن‌ها هزینه داده اما از مواهب آن بی‌بهره بوده است.
امام جمعه شیراز اظهار كرد: مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که نباید در پایتخت و یا در ذهن برنامه‌ریزان کشور، این تلقی ایجاد شود که استان فارس فقط در شیراز خلاصه می‌شود و اگر سهم شیراز اعتبارات ملی پرداخت شد پس استان فارس در شرایط خوبی به سر می‌برد. بسیاری از اوقاف، شهرستان‌های فارس از نگاه و عنایت برنامه‌ریزان و مسئولان محروم بوده‌اند، در چنین مواقعی، انتظار از مسئولان ارشد استان و حتی خود فرماندار شیراز این است که در مطالبه حق شهرستان‌های استان پیشقدم شوند.
وی گفت: نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که نحوه ورود و خروج مسئولان و جریانات سیاسی استان به مسائل مختلف، در نهایت نباید به ضرر استان و منافع مردم تمام شود.
آیت‌الله دژكام افزود: این مسئله که برایند حرکت‌ها و جهت‌گیری‌ها و رویکردهای مسئولان و دستگاه‌های مختلف استان در مسائل سیاسی و اجتماعی به چه صورت است و آیا به ضرر استان تمام می‌شود یا خیر، برای بنده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این مسائل را به دقت رصد می‌کنم و انتظار دارم مدیریت سیاسی استان و شهر شیراز از کنار حواشی سیاسی با درایت و تدبیر عبور کنند و درگیر آن‌ها نشوند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس همچنین گفت:‌ نکته دیگر این است که طبیعتاً هر مسئول و مدیری هم خودش یک گرایش سیاسی دارد و هم با گرایشات مختلف سیاسی در جامعه سر و کار دارد. همه گرایشات سیاسی درون نظام محترمند و آنچه که مهم است، حرکت همه جریان‌های سیاسی در چارچوب قانون است و البته مسئولان نیز مکلفند همانند جریانات مختلف سیاسی، پایبند به قانون باشند و از موازین قانونی در مواجهه با گروه‌های مختلف سیاسی عدول نکنند چه در حمایت از برخی جریانات و چه در محدود کردن برخی جریانات دیگر.
وی بیان كرد: امروز نگران این هستم که سوءتدبیر برخی از ما مسئولان، در مناطق مختلف استان بحران‌هایی را ایجاد کند حال آن‌که اگر در چارچوب قانون، انصاف و منطق حرکت کنیم جای هیچ‌گونه نگرانی وجود نخواهد بود.
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه امروز استان فارس و شهر شیراز نیازمند یک نگاه جامع و همه جانبه‌نگر است تا بتواند نیازهای استان را برطرف و مطالبات مردم به ویژه نسل جوان را پاسخ بدهد، گفت:‌ باید همه تلاش کنیم به نحوی مدیریت و رفتار کنیم که این احساس و تصور در مردم تقویت شود که مسئولان استان، به فکر ما مردم هستند.
انتهای پیام

captcha