تشریح جزئیات جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت/ ۲۰ فروردین ۹۸؛ آخرین مهلت ثبت‌نام
کد خبر: 3791493
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

تشریح جزئیات جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت/ ۲۰ فروردین ۹۸؛ آخرین مهلت ثبت‌نام

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مهلت ثبت‌نام بیست و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان وزارت بهداشت و همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا بیستم فروردین ۹۸ تمدید شد.

به گزارش ایكنا از فارس، عطاءالله امیدواری، رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 30 بهمن‌ماه از تمدید مهلت ثبت‌نام در بیست و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت تا 20 فروردین‌ماه 98 خبر داد و گفت: این مسابقات به رسم هر سال، در سه مرحله استانی، کشوری و ملی در بخش‌های شفاهی، کتبی، پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری و تیمی برگزار می‌‌شود.
وی با یادآوری اینکه این مسابقات، امسال هم در سه گروه دانشجویان، استادان و کارکنان برگزار می‌شود، افزود: با اعلام تمدید مهلت نام‌نویسی جشنواره از سوی وزارت بهداشت، مرحله دانشگاهی مسابقات بخش شفاهی در هفته نخست اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود که زمان دقیق آن اعلام و مرحله دانشگاهی بخش کتبی نیز در 27‌ فروردین‌ماه سال آینده به طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
امیدواری با بیان اینكه در این جشنواره هر داوطلب می‌تواند در سه رشته و در سه بخش مجزا، در یکی از گروه ‌های دانشجویان، استادان و کارکنان شرکت کند، ادامه داد: با حضور رئیس دانشگاه در این مراسم، از برخی شرکت‌کنندگان و فعالان دوره پیشین جشنواره تقدیر می‌شود.
رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشكی شیراز اضافه کرد: سال گذشته به کارکنان شرکت‌کننده در بخش‌ها و رشته‌های مختلف جشنواره دارای نمره قبولی، امتیاز آموزش ضمن خدمت و یا امتیاز ارزشیابی پایان سال ۱۳۹۷ تعلق گرفت که در این راستا در جشنواره فعلی هم همین روند پیش‌بینی شده و مصوبه آن از معاونت پشتیبانی دانشگاه دریافت شده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس ضوابط موجود، کارکنان درمانی نیاز است سالانه دوره‌های ضمن خدمت عمومی و اختصاصی شغلی را سپری کنند، افزود: یکی از دوره‌های عمومی پیش‌بینی شده برای کارکنان درمانی، دوره آموزشی «احکام» است که با هماهنگی معاونت درمان، این دوره آموزشی در قالب رشته «احکام پزشکی» در جشنواره قرآن و عترت با ۱۲ ساعت امتیاز آموزشی ارائه شود و آزمون آن نیز بیست و هفتم فروردین سال آینده برگزار و به عنوان دوره عمومی منظور می‌شود.
امیدواری ادامه داد: البته با توجه به وجود محدودیت در فضای برگزاری آزمون حضوری در مراکز و همچنین نبود امکان شرکت همزمان تمامی کارکنان درمانی در آزمون حضوری، مقرر شده شرکت کارکنان بر اساس انتخاب داوطلبان، به یکی از دو صورت امکان شرکت در آزمون حضوری 27 فروردین‌ماه در قالب جشنواره قرآن و عترت یا شرکت در آزمون آنلاین که در اردیبهشت سال آینده با ۱۲ ساعت امتیاز آموزشی و تنها در چارچوب دوره عمومی ضمن خدمت ارائه می‌شود، وجود داشته باشد و آیین‌نامه تفصیلی آن نیز طی نامه اداری به مراکز ارسال شده است.
رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشكی شیراز بیان کرد: با مصوبه هیئت ممیزه، امسال برای استادان هیئت علمی که در این جشنواره شرکت کنند، امتیاز ارتقای فرهنگی نیز در نظر گرفته می‌شود که در صورت کسب رتبه برتر، امتیاز بیشتری کسب می‌کنند.
امیدواری یادآور شد: لینک آیین‌نامه مسابقات و نام‌نویسی برای این جشنواره در صفحه اصلی سایت دانشگاه در بخش پیوندهای داخلی و همچنین در وبسایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی farhangi.sums.ac.ir بارگذاری شده است و علاقه‌مندان تا 20 فروردین ۹۸ می‌توانند با مراجعه به سایت، در این جشنواره نان نویسی و شرکت کنند.
وی افزود: فایل منابع رشته‌های بخش معارف کتبی نیز در وب‌سایت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه به نشانی یاد شده برای بهره‌برداری داوطلبان بارگذاری شده، همچنین تمامی کتاب‌های منبع رشته‌های بخش معارف قرآنی خریداری شده و با ۴۰ درصد تخفیف در کتابفروشی موعود(عج) معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه واقع در طبقه زیرزمین ساختمان مرکزی در اختیار ثبت نام‌کنندگان این جشنواره است.
امیدواری، درباره بخش‌ها و رشته‌های این جشنواره نیز گفت: بخش شفاهی این جشنواره شامل قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، حفظ یک جز، حفظ سه، پنج، ده، پانزده و بیست جز پیوسته، حفظ کل، حفظ سوره های «نبا» تا «فجر» با ترجمه، ترجمه خوانی، تواشیح ویژه برادران، دعا و مناجات خوانی و آیین سخنوری است.
رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشكی شیراز افزود: بخش کتبی این جشنواره شامل آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، پرسمان معارفی، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین(ع)، احکام و سبک زندگی قرآنی است.
وی با بیان اینکه بخش پژوهش این جشنواره شامل تألیف و ترجمه کتاب، بررسی و نقد کتاب، مقاله نویسی و تلخیص کتاب است، افزود: بخش فناوری این جشنواره شامل تولید اپلیکیشن و کانال های مجازی قرآنی و بخش ادبی شامل شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی است.
رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشكی با اشاره به اینکه بخش هنری شامل تذهیب، فیلم کوتاه، معرّق و منبّت، طراحی پوستر، خوشنویسی، نقاشی، عکس، نمایش یا تئاتر صحنه و پی نما یا کمیک استریپ است، اضافه کرد: بخش تیمی این جشنواره ویژه دانشجویان بوده که متشکل از سه قاری، حافظ و آشنا به مفاهیم و ترجمه است.
امیدواری یادآور شد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، علاوه بر امکان دسترسی به وب‌سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، می‌‌توانند با شماره تلفن ‌های ۳۲۱۲۲۶۴۸-۳۲۱۲۲۶۵۶-۳۲۱۲۲۶۵۱(۰۷۱) تماس بگیرند.
انتهای پیام

captcha