«باب الرحمة» مسجدالاقصی بازگشایی شد
کد خبر: 3791562
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

«باب الرحمة» مسجدالاقصی بازگشایی شد

گروه بین‌الملل ـ اعتراض و اعمال فشار شهروندان فلسطینی قدس، نظامیان اسرائیلی را مجبور کرد که صبح امروز درب خارجی «باب الرحمة» به‌عنوان یکی از درب‌های اصلی مسجدالاقصی را بازگشایی کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری  فلسطینی معا؛ شیخ واصف البکری، قائم مقام قاضی قضات فلسطین در این باره تصریح کرد: نظامیان اسرائیلی صبح امروز (30 بهمن ماه) زنجیرها و قفل‌های درب خارجی «باب الرحمة» در بخش شرقی مسجدالاقصی را بازکردند.

وی ضمن قدردانی از دفاع مردم فلسطین از «باب الرحمة» گفت: تماس‌های زیادی از سوی مقامات اردنی، اداره اوقاف اسلامی قدس و شورای اوقاف قدس برای حل این بحران گرفته شد.

البکری با بیان این که دفاع شهروندان قدس از «باب الرحمة» بیانگر گرایش حقیقی آن‌ها به مسجدالاقصی و دین اسلام دارد، تاکید کرد: باب الرحمة بخشی جداناشدنی از مسجدالاقصی بوده و حاکمیت آن تنها بر عهده اداره اوقاف اسلامی قدس است.

یادآوری می‌شود؛ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (28 بهمن ماه) بار دیگر باب الرحمه ـ یکی از درب‌های اصلی مسجدالاقصی ـ را به روی نمازگزاران فلسطینی بست که در پی این اقدام متجاوزانه، اوضاع این مسجد ملتهب و متشنج شد.

انتهای پیام

captcha