لزوم بسیج منابع استانی جهت کمک‌رسانی به دانش‌آموزان نیازمند در آستانه سال جدید
کد خبر: 3791567
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
استاندار مرکزی تأکید کرد؛

لزوم بسیج منابع استانی جهت کمک‌رسانی به دانش‌آموزان نیازمند در آستانه سال جدید

گروه فرهنگی ــ سیدعلی آقازاده بر ضرورت توجه به ردیف اعتبارات در بودجه سال آینده جهت رفع مشکلات آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: با توجه به نزدیکی سال نو کمک‌رسانی به دانش‌آموزان نیازمند با بهره‌گیری از تمام امکانات و بسیج منابع استانی در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز 30 بهمن در 242اُمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، به سفر وزیر راه و شهرسازی در روز پنجشنبه، دوم اسفند‌ماه اشاره کرد و گفت: وزیر در یکی از برنامه‌های خود از شهرک کوثر بازدید می‌کند و از آقای تابش رئیس بنیاد مسکن کشور هم دعوت کردم در این سفر وزیر را همراهی کند، پیشنهاد بنده این است که موضوع فضای آموزشی در این شهرک مطرح شود تا به نتیجه برسیم.
وی تصریح کرد: در جلسه‌ای با حضور آقای فولادوند، فخاری و رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی کشور قرار براین شد که ما بتوانیم با کمک بنیاد مسکن زمینی با کاربری آموزشی به عنوان پروژه نیمه‌تمام به اداره نوسازی مدارس تحویل شود و این سازمان به عنوان پروژه نیمه تمام وارد عمل و واحدها را تکمیل کند، استان هم به اجرایی شدن طرح کمک می‌کند. اگر پنجشنبه با دستور وزیر و بنیاد مسکن اعتباری برای احداث فضای آموزشی در این محل اختصاص یابد در سال 98 سازمان نوسازی این کار را انجام ‌می‌دهد و ما هم از اعتبارات استانی استفاده ‌می‌کنیم.
آقازاده بیان کرد: در شهرک کوثر چندین هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود بدون اینکه هیچ اقدامی در احداث فضای عمومی از جمله فضای آموزشی دیده شده باشد. شهرک‌ساز(بنیاد مسکن) باید مطابق قانون این امر را در نظر بگیرد که متأسفانه به هر دلیلی غفلت شده و امید است این مشکل هرچه زودتر حل شود.
استاندار مرکزی در خصوص سالن 22 بهمن هم اظهار کرد: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ظرف هفته آینده جلسه سالن 22 بهمن را با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و تعدادی از اعضای شورای آموزش و پرورش تشکیل دهد.
وی تصریح کرد: اعتبارات تعمیر و تجهیز همواره مطرح می‌شود، اعتبارات استانی خیلی متنوع نیست اگر ردیف دیگری داشته باشیم قطعا کمک می‌کنیم، اگر خیرین نبودند آموزش و پرورش هم در استان و هم در سطح کشور عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی نداشته است. خیرین به بازوی پرتوان آموزش و پرورش غنا بخشیده و تقویت کرده‌اند، اعتبارات این نهاد ملی است اما در چارچوب قانون و مقررات هراقدامی لازم باشد صورت می‌گیرد.
آقازاده برضرورت توجه به ردیف اعتبارات در بودجه سال آینده جهت رفع مشکلات آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: با توجه به نزدیکی سال نو کمک‌رسانی به دانش‌آموزان نیازمند با بهره‌گیری از تمام امکانات و بسیج منابع استانی در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد.
استاندار مرکزی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال وعده‌هایی که به آموزش و پرورش داده‌ایم محقق شود، رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها باید تلاش بیشتری انجام دهند تا بتوان شرایط اعتباری را تا حدودی بهبود ببخشید تا در شهرستان‌ها شاهد کمبود نباشیم، استفاده از ظرفیت خیرین و کمک‌های مردمی هم ضروری است.
آقازاده اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش با توجه به کمبودهای موجود جلسات کیفی را با مشارکت خوبی از ابتدای سال تاکنون برگزار کرده است، بحت اعتبارات چالشی است که همه شوراها با آن درگیر هستند و امید است برای سال آینده ردیف بودجه‌ای را تعریف کنیم تا با کمترین مشکلات مواجه باشیم.
رقیه یادگاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در ادامه جلسه گفت: در سازمان برنامه و بودجه برای تعمیر و تجهیز ادارات آموزش و پرورش فقط از طریق فرمانداری شهرستان‌ها اقدام می‌شود اگر ادارات نیاز به تعمیر و تجهیز دارند باید از طریق فرمانداری وارد عمل شوند.
وی اظهار کرد: اعتبارات به فرمانداری‌ها تزریق می‌شود، دستگاه‌ها برحسب گزارش طرح و دفاع از ایده در صورت تأیید اعتباراتی را دریافت می‌کنند، اگر دستگاهی کم یا زیاد می‌گیرد به سازمان برنامه و بودجه مرتبط نیست، ما اعتبارات را گلوبال می‌دهیم و فرمانداری‌ها توزیع را برعهده دارند لذا احداث مرکز آموزشی با سازمان برنامه نیست.
یادگاری اضافه کرد: ادارات تا 5 سال پیش هزینه تعمیر و تجهیز را از محل اعتبارات اختصاصی خود تأمین می‌کردند، ولی از چند سال قبل برای شورا رقم گلوبال در نظر گرفته شد امسال تعمیر و تجهیز ادارات کل را جداگانه می‌گذاریم، اگر در طول سال طرح‌های مطروحه در شورا تصویب شد اعتبار می‌گذاریم و تخصیص اعتبار به صورت گلوبال نداریم و تنها برای طرح‌های تأیید شده تامین اعتبار می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha